«ماشین کنترلی» عضو نوجوان کانون گنبدکاووس مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفت

آیین معرفی برترین‌های سومین رویداد ملی «ایده‌آزاد» اسباب‌بازی روز ۳۰ مهر ۱۳۹۹ با حضور تولیدکنندگان، طراحان و مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، مهدی‌زاده دبیر سومین رویداد ملی «ایده‌آزاد» اسباب‌بازی پیش از معرفی ایده‌های برتر در سخنان کوتاهی گفت: فرآیند این‌دوره بیش از ۹ ماه به طول انجامید تا امروز از میان ۱۶۰ ایده رسیده به دبیرخانه و ۳۹ ایده‌ی رسیده به مرحله پایانی، شاهد معرفی ۱۱ ایده‌ی برتر سومین رویداد ایده‌آزاد اسباب‌بازی باشیم.

وی افزود امروز چشم امید ایده‌پردازان و طراحان به تولیدکنندگان اسباب‌بازی است چرا که‌ صنعت اسباب‌بازی کشور تشنه‌ی فضای تعامل و همکاری برای پاسخ‌گویی به نیازهای این حوزه هم در بخش کودک و نوجوان و هم در بخش بزرگ‌سال است.

در ادامه این برنامه ایده‌پردازان به ارایه و معرفی ایده‌های خود پرداختند که در این میان عضو نوجوان گلستانی هم یکی از آنها بود.

ایده‌ی اسباب‌بازی که بسیار مورد توجه تولیدکنندگان و مسوولان کانون قرار گرفت و قول حمایت از آن را دادند «ماشین کنترلی» نام داشت که از سوی دانیال نورقلی‌پور عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گنبد کاووس در استان گلستان ارایه شد.

نوجوان گلستانی در مورد ایده‌ی خود گفت: این اسباب‌بازی قابلیت دارد که بچه‌ها تمام اجزای آن را با استفاده از وسایل در دسترس خودشان به دلخواه بسازند این اسباب‌بازی دارای یک مدار الکترونیکی، دسته‌کنترل و بدنه‌ی مقوایی ماشین است که ساخت آن ساده است.

عضو کانون اعتقاد داشت آشنایی با علم الکترونیک، اتصال قطعه‌های الکترونیکی و ساخت وسایل از سوی خود بچه‌ها بسیار برای‌شان لذت‌بخش و جذاب است و موجب پرورش استعداد و رشد خلاقیت در آن‌ها می‌شود.

در این برنامه ایده های دیگری از آرش شریف‌زاده، مهدی‌پور مطلب، آزاده الماسی، کوثر مغنیان، فائزه پوراکبری و محیا معنوی‌فر، سیدامین حسینی، فرشته یاقوتی، نیما قانعی و مینا مرادی برای حاضرین معرفی شد.

تجلیل از ۱۱ ایده‌پرداز برتر سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی پایان‌بخش ویژه‌برنامه‌ی معرفی ایده‌ها بود که عصر روز ۳۰ مهر ۱۳۹۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

این برنامه به صورت زنده از صفحه رسمی کانون به نشانی @kanoonparvaresh و صفحه جشنواره ملی اسباب‌بازی به نشانی @irantoyfestival در اینستاگرام برای علاقه‌مندان و فعالان این حوزه پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =