کودکان ونوجوانان نهبندانی با مفاهیم پدافند غیر عامل و کمک‌های اولیه آشنا شدند

هم‌زمان با هفته پدافند غیر عامل کودکان ونوجوانان عضو مرکز فرهنگی و هنری کانون نهبندان و کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی این شهرستان با مفاهم پدافند غیر عامل، اقدامات و کمک‌های اولیه در هنگام وقوع حوادث آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، همزمان با سومین روز از هفته‌ی پدافند غیرعامل مرکز فرهنگی کانون نهبندان با مشارکت کتاب‌خانه سیار روستایی این شهرستان اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی آنلاین ویژه‌ی اعضای این مراکز کردند.

بر اساس این خبر در این کارگاه که با حضور محمد ابراهیم‌زاده از کارشناس جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان طی دو جلسه جداگانه ویژه‌ی اعضای دختر و پسر برگزار شد مفاهیم پایه پدافند غیرعامل، پناه‌گیری و مکان‌های امن در هنگام وقوع زلزله، آموزش کمک‌های اولیه، مهار کردن آتش، آشنایی با کیف نجات، جعبه کمک های اولیه و... برای کودکان و نوجوانان تشریح شد.

گفتنی است علاوه بر این برنامه، معرفی کتاب انسان و طبیعت با موضوع پدافند غیر عامل، قصه گویی، انتشار ویدیوهایی در فضا های مجازی و... از دیگربرنامه های مراکز فرهنگی و هنری ثابت و سیار کانون شهرستان نهبندان در این هفته بود.

برنامه های هفته نکوداشت پدافند غیر عامل با شعار«مقاومت فعال، تـاب آوری حیرت انگیز، ایران قوی» از پنجم لغایت ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۹ در بستر فضای مجازی ویژه‌ی کودکان ونوجوانان عضو مراکز کانون استان در حال اجراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =