کد خبر: 301103
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
بازدید 133
گرامی‌داشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کانون استان قزوین

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌های متنوعی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی مراکز فرهنگی و هنری و انجمن‌های تخصصی کانون استان قزوین در تلاش و تکاپوی گرامی‌داشت این مناسبت فرهنگی هستند.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون الوند، در مراسمی از عضو برگزیده کتاب‌خوانی این مرکز قدردانی شد.

در این مراسم که با حضور«محمدنصیری» فرماندار شهرستان البرز، «فاطمه محمدبیگی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ،«محمدصمدی» رییس اداره ارشاد و «محمود خانی» رییس دادگستری این شهرستان برگزار شد، از «حدیثه مرادی» عضو نوجوان این مرکز که به عنوان برگزیده کتاب‌خوانی در کشور شناخته شده است، قدردانی شد.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون آوج، شماری از اعضا یک فیلم مستند تجربی درباره اهمیت کتاب‌خوانی و جایگاه کانون در تشویق آنها به انس با کتاب ساختند.

هم‌چنین اعضای این مرکز فعالیت معرفی کتاب انجام دادند، در این اقدام اعضا تصاویری از جلد کتاب یا تصاویری از داخل کتاب را انتخاب کرده و به صورت طرح بزرگ آماده و برای دوستان‌شان معرفی کردند ،بارگذاری فیلم روخوانی و معرفی کتاب توسط اعضا در فضای مجازی ، شرکت اعضا در مسابقه عکس (من و کتاب‌هایم)، رایزنی با اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی آوج برای همکاری در پویش (نامه‌ای به نویسنده) و تقدیر از مربی مسوول این مرکز توسط مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (ص) از دیگر فعالیت‌های این مرکز در هفته کتاب بود.

هم‌چنین مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آوج در نشستی با مربیان کانون ،درباره راه‌های ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه به گفتگو نشستند.

انجمن قصه‌گویی کانون استان هم به این مناسبت یک نشست ویژه برگزار کرد.

در این نشست که در تاریخ 26 آبان 1399، با حضور «لیلا ابراهیمی» مربی فرهنگی و قصه‌گوی برگزیده کشور برگزار شد، درباره اهمیت کتاب‌خوانی و اثرگذاری آن در قصه‌گویی گفتگو شد.

مدرس این نشست مجازی، در بخشی دیگری از این برنامه درباره چگونگی انتخاب کتاب برای قصه‌گویی و تاثیر بلندخوانی کتاب در قصه‌گویی، تجربیات خود را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت.

انجمن سرود کانون استان هم با دعوت از «فرشید جعفری»کارشناس مسوول هنری کانون استان فارس هفتمین نشست تخصصی خود را برگزار کرد.

در این نشست مدرس مهمان، علاوه بر آموزش مبانی سلفژ و نت خوانی درباره اهمیت مطالعه کتاب‌های شعر در مهارت سرود و شناخت موسیقیای کلام با اعضا به گفتگو نشست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =