کد خبر: 301314
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
بازدید 243
انجمن قصه گویی کانون استان بوشهر

انجمن تخصصی قصه گویی شاخه استان بوشهر در آبان ماه در راستای گسترش فرهنگ قصه گویی و حفظ این میراث فرهنگی کهن  چندین  نشست تخصصی برگزار نمود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری حضوری این نشست ها در فضای مجازی و به صورت زنده در اینستاگرام و یا سایت Boushehr.kpf.ir  برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، انجمن تخصصی قصه گویی شاخه استان بوشهر در آبان ماه در راستای گسترش فرهنگ قصه گویی و حفظ این میراث فرهنگی کهن  چندین  نشست تخصصی برگزار نمود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری حضوری این نشست ها در فضای مجازی و به صورت زنده در اینستاگرام و یا سایت Boushehr.kpf.ir  برگزار گردید.

· بیست و یکمین نشست تخصصی

بیست و یکمین نشست تخصصی انجمن قصه گویی در تاریخ ۱۵ آبان ماه با اجرای «قصه‌ی مورچه و زنبور» توسط عبدالوحید بهزادی مربی سیار روستایی دشتستان و از برگزیدگان پیشین قصه گویی ملی و بین المللی بود. در این جلسه اعضای نوجوان انجمن و مربیان علاقه مند نیز به اجرای قصه گویی فولکوریک پرداختند و در پایان نظرات خود را در این باره بیان کرده و به گفتگو پیرامون موضوعات مطرح شده در قصه پرداختند.

· بیست و دومین نشست تخصصی

انجمن قصه گویی استان بوشهر بیست و دومین نشست تخصصی خود را با عنوان «چگونه قصه بگوئیم؟» با دعوت از داوود ریحانی برگزیده جشنواره های بین المللی قصه گویی، مدرس قصه گویی و فن بیان، کارگردان وبازیگر تئاتر و عضو کمیته تخصصی قصه گویی استان خراسان رضوی  در روز شنبه ۱۷ آبان ماه برگزار کرد.

داوود ریحانی در این نشست ضمن تاکید بر دقت در انتخاب قصه گفت: قصه‌ها  را باید باتوجه به موقعیت و گروه سنی مخاطب انتخاب کنیم و انتقال حس خوب خودمان از آن قصه می‌تواند بر انتقال صحیح مفهوم و درونمایه قصه نیز موثر باشد.

در ادامه ریحانی به موضوعات مختلفی نظیر قصص قرآنی، قصه های مادربزرگ ها و پدربزرگ ها اشاره کرد و گفت: قصه گویی فنی است که یک بخش آن ذاتی و بخش دیگر آن اکتسابی ست.

همچنین داوود ریحانی در خصوص قصه بازی آن را بسیار جذاب دانسته و گفت : قصه بازی یکی از طبیعی ترین شکل های بازی می باشد که با لذت و سرگرمی همراه است که کمک شایانی به اعتمادبه نفس کودکان می کند.

ایشان در پایان تاکید داشتند؛ قصه گویان باید به توانمندی خود توجه داشته و بتوانند به عنوان یک قصه گوی حرفه ای به اجرای قصه بردازند.

· بیست و سومین نشست تخصصی

بیست و سومین گپ و گفت قصه و قصه گویی در استان بوشهر با عنوان «قصه گویی چیست و چگونه قصه بگوییم؟» با دعوت از داوود ریحانی مهمان پیشین این برنامه در هفته قبل بصورت زنده در فضای مجازی اینستاگرام برگزار شد . این برنامه که در جهت  ایجاد فرصت بیشتر جهت انتقال بیشتر و بهتر تجربیات این قصه گو به عنوان برگزیده پیشین جشنواره های قصه گویی  برگزار شد در روز ۲۴ آبان ماه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ساعت ۱۱ صبح برگزار گردید.

در این گپ وگفت داوود ریحانی با بیان نکاتی در خصوص عنوان آن پرداخت و در پایان با لهجه خراسانی برای مخاطبین خود به صورت زنده قصه گویی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =