روایت‌گری در عکاسی

در ششمین جلسه انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری گلستان عکاسان نوجوان با موضوع«روایت‌گری در عکاسی» آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، ششمین جلسه انجمن عکاسان نوجوان گلستان با موضوع«روایت‌گری در عکاسی» به مدرسی ریحانه سادات هاشمیان مدرس و نماینده انجمن عکاسان کانون خراسان جنوبی و با حضور کارشناسان و اعضای این انجمن برگزار شد.

هاشمیان در ابتدای جلسه با طرح سوال اینکه «هدف از عکاسی چیست؟» گفت: آیا هدف صرفا نشان دادن تصویری به عموم مردم و انتقال پیام است یا فقط جنبه زیبایی دارد.

وی با بیان اینکه عکاس باید دارای روایت باشد و ارتباط حسی با مخاطب ایجاد کند اظهار داشت: عکاسی در دنیای حرفه‌ای با حالت عادی خیلی فرق دارد و نوع قاب‌های یک عکاس حرفه‌ای با معمولی باید تفاوت داشته باشد.

این مدرس عکاسی با بیان موضوع روایت‌گری در عکاسی گفت: دو نوع مفهوم روایت‌گری در عکاسی داریم، یکی عکس‌هایی که همراه با نوشته و متن هستند و در انتقال مفهوم به بیننده کمک می‌کنند حوزه عکس‌های مفهومی و انتزاعی می‌باشد و دومی آنهایی که گویا بوده و نیازی به شرح دادن ندارند و حتی عکاس ذهن مخاطب رو باز می‌گذارد.

نشان دادن نمونه عکس‌های سیاه و سفید و رنگی، مجموعه عکس‌های مفهومی به عنوان شروع کننده یک پروژه عکاسی، تاثیر رنگ‌ها در نوع احساسات، ارسال عکس در گروه و بازخورد آن توسط اعضای انجمن کانون گلستان از دیگر اقدامات انجام شده در این نشست مجازی بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =