کد خبر: 301350
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۴
بازدید 334
هدف از ترکیب‌بندی در عکس، نشان دادن بهترین شکل سوژه است

انجمن عکاسان نوجوان استان همدان این هفته میزبان «ارمغان کاظمی» داور بین‌المللی و مدرس عکاسی از استان خوزستان بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، هفتمین جلسه انجمن عکاسان نوجوان این استان با موضوع «اصول ترکیب‌بندی در عکاسی» چهارشنبه پنجم آذرماه، با حضور فعال اعضای کارگاه‌ها و مربیان عکاسی برگزار شد.
در این جلسه، ارمغان کاظمی مدرس و داور بین‌المللی عکاسی علاوه بر بیان قوانین ترکیب‌بندی هم‌چون قانون یک‌سوم طلایی، کادر در کادر، خطوط هدایت‌گر و... خاطر نشان کرد: برای نشان‌دادن تصاویر، باید سوژه‌های اصلی مورد نظر خود را نمایش داده و توجه مخاطب را به شکل خاصی به آنها جلب کنیم.
وی در ادامه بیان داشت: با استفاده از ترکیب‌بندی می‌توان تصاویر را به گونه‌ای چید تا به هدف اصلی که جذب نگاه مخاطب است، رسید.
در خلال این جلسه، مامک یحیی‌پور، رئیس گروه هنرهای تجسمی کشور، ضمن تشکر از مدرس انجمن و کارشناس هنری استان گفت: با هنر عکاسی می‌توان مثل هنرهای دیگر، رابطه‌ای موثر بین خود و دنیای پیرامون مخاطب برقرار کرد، به همین منظور همه ما نیازمند آموختن قواعد و زبان هنر و تلفیق آن با خلاقیت خود هستیم، که البته راه آموختن این زبان «خوب دیدن» است.
‏یحیی‌پور هم‌چنین، به نوجوانان توصیه کرد: با مشاهده دقیق و جستجوگر نسبت به پیرامون خود، بتوانند آثار زیبایی را خلق کنند.
لازم به ذکر است، در این جلسه علاوه بر اعضای انجمن و کارگاه عکاسی، معاون فرهنگی و مربیان کارگاه‌های عکاسی و هنری استان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =