کد خبر: 301414
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
بازدید 125
اعضای کانون لرستان مبانی سلفژ و نت خوانی را فرا گرفتند

کارگاه تخصصی انجمن سرودکانون لرستان باموضوع: مبانی سلفژ و نت خوانی برگزارشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان: ظهر امروز یازدهم آذرماه 1399 کارگاه «سرود» با موضوع: « مبانی سلفژ و نت خوانی» با تدریس فرشیدجعفری کارشناس مسئول آفرینش های هنری استان فارس، وحضوراعضا، رابطین سرود و مربیان فرهنگی مراکزفرهنگی هنری کانون استان در انجمن سرود لرستان برگزار شد.
فرشیدجعفری دبیرانجمن سرود کانون در ابتدای این کارگاه الفبای موسیقی را  برای اعضا تشریح کرد و گفت: نت شناسی گام اول در موسیقی است.
جعفری افزود: هفت نت موسیقی، الفبای موسیقی نام دارند که از سمت چپ به راست نوشته می‌شوند.
مهمان انجمن سرود کانون لرستان درادامه با اشاره به نت‌های هفت‌گانه افزود: موسیقی از کشش‌ ها و سکوت‌ها تشکیل شده که به‌ صورت منظم، کنار هم قرار گرفته‌اند تا بدانیم که یک آوا را در طول چه مدت زمانی اجرا کنیم.
وی مباحثی را درخصوص نت گرد، سفید یا دوضرب و سیاه یا یک ضرب بیان داشت و در ادامه با ارایه‌ ی تصاویر و توضیحات اعضا با اسم نت‌ ها، شکل آن ها و تعداد ضربات، کلید سل و همچنین نقش پنج خط حامل در خوانش الفبای موسیقی و نت خوانی بیشتر آشنا شدند.
 در بخشی از این کارگاه مجازی با تاکید بر تمرین مکرر از اعضای انجمن خواسته شد تا نت‌ ‌ های ارایه شده در گروه را اجرا و به اشتراک بگذارند و مدرس کارگاه آنها را مورد بررسی قرار داد.
فرشیدجعفری واحد اندازه‌گیری کشش‌های موسیقی را «نُت گِرد» عنوان کرد وگفت: این نت‌ها چهار ضرب دارد و خود به دو نت سفید تقسیم می‌شود که هرکدام از دو ضرب تشکیل شده‌ و خودِ این نت هم از دو نت سیاه و هرکدام با یک ضرب به‌وجود آمده است.
در بخش دیگری ازاین کارگاه تخصصی جعفری پنج خط حامل را با ارسال عکس تشریح کرد و عنوان داشت: نت‌ها یا روی این خط‌ها و یا بین آن قرار می‌گیرند و از پایین به بالا شماره‌گذاری می‌شوند.
این نشست، به صورت پرسش و پاسخ از طرف شرکت کنندگان و پاسخ از طرف مدرس کارگاه به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =