خلاقیت و نمایش خلاق در بین کودکان و نوجوانان بررسی شد

جلسه مشترک مجازی انجمن نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان¬های زنجان و همدان با موضوع « خلاقیت و نمایش خلاق» با حضور «فرزاد زیدی نژاد» نمایش¬نامه نویس، کارگردان و عروسک ساز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان زنجان، فرزاد زیدی‌نژاد، درجمع اعضای انجمن هنرهای نمایشی کانون استان زنجان و همدان اهداف نمایش خلاق کودکان و نوجوان را بالا بردن مهارت­های جمله سازی و حرکتی عنوان کرد و گفت: از دیگر اهداف آن آموزش آمادگی برای ورود به اجتماع و کارهای گروهی که یک آموزش پایه­ای برای ورود کودکان و نوجوانان به اجتماع و برقراری ارتباط با هم­سالان است.

زیدی نژاد بالا رفتن اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری از دیگر عناوین این اهداف برشمرد و ابراز داشت کودکان و نوجوانان با اجرای اینگونه فعالیت­ها می­توانند خود را باور داشته و به این نتیجه برسند که خودشان می­توانند از عهده­ی کارها و مسئولیت­ ها برآیند.

میهمان انجمن مجازی هنرهای نمایشی کانون زنجان و همدان هم‌چنین، پرهیز از روزمرگی، عینی‌سازی تصاویرذهنی، مدیریت زمان و بهره‌گیری از بازی‌های کودکانه را لازمه‌ی اجرای نمایش خلاق دانست و با تبیین این موضوع که فرآیند اجرای نمایش خلاق، بر نتیجه و پایان کار ارجحیت‌دارد، گفت: تجربه‌اندوزی، خلق موقعیت‌های جدید و تشویق کودکان به شرکت درکارهای گروهی، ازاولویت‌هایی است که بایستی مدنظر قرارگیرد.

  از تئاتر رسمی و غیررسمی برای حاضران صحبت‌کرد و با بیان این‌که فقدان متن، کارگردان، دکور، نور و نورپردازی، لباس، چهره‌آرایی و تماشاگر، گویای اجرای یک نمایش غیررسمی و خلاق‌است گفت: این گونه نمایش، برگرفته از بازی‌های کودکانه است که نقش به‌سزایی در رشد فکری و سازگاری کودک با دنیای پیرامون دارد.

این نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و عروسک‌ساز در همین ارتباط، تجربه دنیای شیرین کودکی، مدیریت رفتارکودکانه و ترسیم دنیایی از خواسته‌ها را دست‌آورد بازی‌های خلاق کودکانه دانست و ابراز داشت: این فعالیت­ها، نقطه‌ی آغازی برای تقویت استعدادهای هنری کودکان ونوجوانان و زمینه‌ساز نقش‌آفرینی آنان در تئاتر رسمی و هنرهای نمایشی است که هدایت کودکان و تقویت تفکر خلاق آنان، رسالت مربیان کانون است.

گفتنی است جلسات انجمن نمایشی به خاطر رعایت پروتکل­های بهداشتی با حضور اعضای انجمن و کارشناسان این حوزه به صورت مجازی برگزار می­شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =