تشکیل کار گروه تخصصی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در مرکز فراگیر بندرعباس

کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه استان هرمزگان صاحب کارگروه تخصصی شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان هرمزگان؛ در اولین روز از هفته معلولین و به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان کارگروه تخصصی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استثنائی  و اداره کل  بهزیستی استان  به شکل مجازی افتتاح شد.

به گفته راحله خادمی مسئول مرکز فراگیر بندرعباس، جرقه اولیه تشکیل این کارگروه از اواخر آبان ماه و در حاشیه رونمایی از کتاب های بریل و آوا کتاب های طرح تمیم(تامین محتوای یکپارچه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) زده شد.

وی افزود: با توافق اداره کل کانون و آموزش و پرورش استثنائی استان مقرر شد در اولین فرصت این کارگروه تخصصی با حضور نمایندگانی از مدارس خاص ویژه دانش آموزان با اختلال بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی و  مراکز فراگیر کانون پرورش فکری بندرعباس تشکیل شود.  

خادمی در ادامه گفت: سرانجام این مهم  با پیگیری مسئول مرکز فراگیر بندرعباس در روز ١٣ آذرماه و همزمان با آغاز هفته معلولین با هدف هم افزایی و تسهیلگری خدمت رسانی نهادهای متولی این عزیزان  اتفاق افتاد.

خادمی در ارتباط با اهداف اصلی کارگروه تخصصی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه افزود: شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه سراسر استان، فراگیر ساختن آموزش نیروی انسانی و آموزش تخصصی تر مربیان مراکز کانون در جهت خدمت رسانی بهتر به اعضا و دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسر استان، ارتباط و تعامل هر چه بیشتر با والدین کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه با هدف آگاهی بخشی و حمایت معنوی از این کودکان و نوجوانان و خانواده هایشان و  در نهایت فراهم نمودن بستر مناسب خدمت رسانی به این قشر از جامعه از امکانات در جامعه است.

مسئول مرکز فراگیر بندرعباس افزود: در جلسات این کارگروه تخصصی نمایندگانی از آموزش و پرورش استثنایی استان، اداره کل بهزیستی، جامعه معلولین استان شرکت دارند.

وی از همه نهادها و سازمان های دغدغه مند در حوزه کودکان و نوجوانان دعوت می کرد به این پویش بزرگ  تسهیل سازی خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه و کارگروه تخصصی آنها بپیوندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =