کد خبر: 301846
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
بازدید 654
هر کسی که انضباط اندیشیدن دارد هر کاری را بهتر انجام می‌دهد

در اولین روز از هفته پژوهش، با هدف آشنایی بیشتر با پژوهشگران نوجوان، به سراغ یکی از اعضاء پژوهشگر رفتیم و با او به گفتگو نشستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در آستانه فرارسیدن هفته پژوهش، گفت‌وگویی با پژوهشگر نوجوان و عضو فعال مرکز فرهنگی‌هنری مریانج داشتیم. فائزه سلیمی کسب مقام اول در جشنواره‌ی رضوی در دوسال متمادی و مقام اول در جشنواره‌ی پژوهش دهه‌ی فجر را در کارنامه خود دارد. این گفت و گو را با هم بخوانیم.

س) با سلام و آرزوی تندرستی برای شما، لطفاً خودتان را معرفی کنید.
ج) فائزه سلیمی‌نیا متولد ۱۳۸۳ هستم و در کلاس یازدهم در رشته تجربی مشغول به تحصیل می‌باشم و عضو ارشد مرکز فرهنگی هنری مریانج نیز هستم.


 س) چگونه با کانون آشنا شدید؟
 ‏ج) از سال ۱۳۹۰ عضو خانواده مهربان کانون شدم. رفتار و برخورد مربیان کانون باعث شد از همان اول جذب این مکان فرهنگی شوم. یادم می‌آید یکی از فعالیت‌های کانون پژوهش چشمه زلال دانایی بود، با توجه به علاقه‌ای که به این فعالیت داشتم از سال ۹۵ عضو گروه پژوهش مرکز شدم و راهنمایی‌های مربی توانمندم خانم قادری باعث شد در این فعالیت موفق شوم.


 ‏س) چه کتاب‌هایی را بیشتر مطالعه می‌کنید؟
 ‏ ج ) کتاب‌های درسی بیشترین فرصت را از من می‌گیرد، ولی در اوقات فراغت، خود را با مطالعه در راستای تحقیقاتی که در دست دارم می‌گذرانم و اکثراً کتاب‌های پژوهشی مطالعه می‌کنم، البته به کتاب‌های رمان، علمی و مذهبی هم علاقه زیادی دارم.


س) ‏کتاب‌های کانون تا چه حد توانسته در امر پژوهش شما را یاری کند؟ 
ج) کتاب‌های کانون تا حد زیادی توانسته اطلاعاتی را در راستای آشنایی با اصول و مبانی و روش‌های تحقیق در اختیار من قرار دهد.


س)  هدف شما از انجام فعالیت‌های پژوهشی چیست؟

ج) داشتن روحیه پژوهش، یعنی وجود انگیزه درونی از سر رغبت و اشتیاق در مسیر رسیدن به هدف‌های بالاتر. پژوهش، پرنده‌ای سبکبال است که با آن به اوج دانایی و معرفت می‌رسم.


 س)تا کنون چه پژوهش‌هایی را انجام داده‌اید؟
 ‏ج) بیشتر پژوهش‌ها را به صورت گروهی و با کمک دوست خوبم زهرا اسمی انجام دادم؛ پژوهش‌هایی هم‌چون اهمیت و نقش نماز جماعت، بررسی جغرافیای تاریخی هجرت امام رضا (ع)، بررسی آداب و فضایل زیارت امام رضا(ع) و پژوهش‌های دیگر.


 ‏س) تاکنون چه رتبه‌هایی کسب کرده‌اید؟
 ‏ج)در اکثر مسابقات و جشنواره‌ها شرکت می‌کنم و رتبه‌های مختلفی را کسب کردم، به عنوان نمونه، کسب رتبه اول استانی در جشنواره پژوهش رضوی در دو سال پی در پی،
 ‏کسب رتبه اول استانی در جشنواره پژوهش دهه فجر 
 ‏کسب رتبه منطقه ای در جشنواره‌های مختلف
 ‏شایسته تقدیر در جشنواره نیایش .


 ‏س) مربیان کانون تا چه حدی راهنمای شما در حیطه کار پژوهشی بوده‌اند؟
 ‏ ج) من کلیه اصول و مبانی انجام پژوهش را در کانون یاد گرفتم، همانطور که گفتم خانم سمیه قادری، مربی من در این زمینه، با صبر و حوصله و توانمندی مرا با کلیه مراحل تحقیق و پژوهش و حتی مقاله‌نویسی آشنا ساخت، در تمام مراحل مشوق گروه پژوهشی کانون بودند وتمامی موفقیت‌هایم را مرهون زحمات ایشان هستم.
 ‏
 س) برای آینده خود چه برنامه‌ای را پیش‌بینی کرده‌اید؟
 ‏ج) قصد دارم در زمینه پژوهش به صورت میدانی و حرفه‌ای و نیز  انجام پژوهش‌های کاربردی فعالیت خود را ادامه دهم. می‌خواهم خود را آن‌چنان قوی کنم که بتوانم مقالات علمی خود را در بهترین نشریات به چاپ برسانم.


 ‏س)  یک توصیه پژوهشی به دوستان پژوهشگر؟
ج) ‏عظمت دانش، در یادگیری نیست بلکه در پژوهش است .
 ‏کسی که انضباط اندیشیدن دارد هر کاری را بهتر انجام می‌دهد.

ای دوست آیامی‌دانید ارزش پیدا کردن جواب یک سوال چقدر است؟
 ‏آیا شما درباره‌ی موردی که نمی‌دانید جستو انجام می‌دهید؟
 ‏دوست پژوهشگر من، پژوهش چشمه‌ی زلال دانایی است.
 ‏

خانم سلیمی‌نیا ، بسیار سپاسگزارم که در این گفت‌وگو شرکت کردید. خدا یار و نگهدارتان 
 ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =