عضو کانون استان اردبیل برگزیده سوم مسابقه عکاسی «خانه مهر حسینی»

نخستین مسابقه‌ی عکاسی «خانه مهر حسینی» که ویژه مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین(ع) برگزار شده بود، برترین‌های خود را شناخت و عضو کانون پرورش فکری مرکز هشتجین شهرستان خلخال برگزیده سوم مسابقه عکاسی «خانه مهر حسینی» شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، هیئت‌داوران این رویداد هنری ۴۵ اثر را برای نمایش عمومی شایسته دانست و از آن میان ۱۲ اثر را به‌عنوان آثار شاخص انتخاب و از بین آن‌ها سه عکس را به‌عنوان آثار برگزیده در اولین مسابقه «خانه مهر حسینی» و سه اثر را شایسته تقدیر اعلام کرد.

بر اساس این خبر، «مهدی زعفری» از اعضای انجمن عکاسی و عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون هشتجین شهرستان خلخال به‌عنوان برگزیده سوم معرفی و «لیلا خلیفه سقا» مربی امور فرهنگی مرکز شماره دو کانون اردبیل جزو منتخبان این رویداد هنری شناخته شد.

هیئت‌داوران همچنین نقش و تلاش مربیان کانون پرورش فکری را در اجرای این مسابقه موثر قلمداد کرد و از ۲۳ نفر از فعالان این اقدام فرهنگی اثربخش به نحو شایسته قدردانی کرد.

گروه داوری این مسابقه در بیانیه خود آورده است: مسابقه عکاسی سراسری خانه‌ی مهر حسینی با توجه به اهمیت و نقش هنر در ترویج و تعمیق فرهنگ دینی و اشاعه نگاه معنوی در نسل نو هم‌زمان با دهه اول ماه محرم تا هجدهم ماه صفر برگزار و با استقبال خوب اعضا و مربیان کانون پرورش فکری مواجه شد.

اعضای داوری در ادامه بیانیه نوشته است: تصاویر، گویای محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در منازل، حسینیه‌ها، هیئت‌ها و جمع عزاداران است همچنین نشان از دل‌بستگی عمیق مردم ایران‌زمین به شهدای کربلا و به‌ویژه شخصیت بلندمرتبه‌ی امام حسین علیه‌السلام دارند. عکس‌ها، تابلویی بزرگ و اثرگذار از دریچه نگاه نسل نو به سوگواران حسینی و تکریم این نهضت بزرگ انسانی است و نشان می‌دهد که نسل نو به‌خوبی این آئین دینی را درک و با عکس‌برداری هدفمند در پی ثبت و انتقال این مفاهیم و پیام‌ها به دیگرانند.

مسابقه «خانه مهر حسینی» باهدف شناسایی، معرفی، تقدیر و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در محرم، از سوی بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =