نوجوانان و نو نگاهان عضو کانون ایلام در بین برگزیده های مهرواره داستان نویسی کشوری

شرکت کنندگان این مهرواره را سه گروه سنی ۱۱ سال به بالا (نونگاه)، ۱۵ سال به بالا (نوجوان) و ۱۸ تا ۲۲ سال (اعضای ارشد) تشکیل داده بودند که بر این اساس ۱۲ نفر از برگزیدگان در گروه سنی «نونگاه»، ۴۷ نفر در گروه سنی «نوجوان» و ۹ نفر نیز از «اعضای ارشد» مراکز فرهنگی هنری کانون هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام، سه نفر از نو نگاهان و نوجوانان ایلامی در فهرست برگزیده های  مهرواره داستان نویسی کشوری دنیای ما زیباست،درخشیدند.براساس این گزارش محمدمبین شهبازی  و یگانه بلوچیان(عضو مرکز فرهنگی هنری شهید جرایه کانون ایلام و محدثه پیری  عضو کانون مهران که از اعضای فعال  انجمن های ادبی کانون استان ایلام  نیز به شمار می روند توانستند در کنار برگزیده های مهرواره داستان کشوری قرار بگیرند.

موضوع‌های این مهرواره بر اساس اصول ۵۴‌گانه مفاد پیمان‌نامه‌ی حقوق کودک و با هدف آشنایی بیش‌تر و توجه دادن کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و مربیان آن‌ها به این موضوع‌ها، طراحی و پیشنهاد شده بود.

براساس گزارشی که روابط عمومی و امور بین الملل کانون کشور ارائه داده است،تعداد ۶۱۷ اثر از سوی ۵۷۰ کودک و نوجوان به دبیرخانه‌ی این مهرواره رسید و پس از بررسی در مرحله اولیه، ۲۷۳ اثر داستانی به مرحله پایانی راه یافت.

هیئت انتخاب نهایی متشکل از عباس جهانگیریان، افسون امینی، داود امیریان و سولماز خواجه‌وند نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و محمدشریف شاهی متخصص و کارشناس حقوق کودک، در پایان، ۷۰ اثر از ۶۸ نفر را به عنوان آثار برگزیده این مهرواره معرفی کردند.

شرکت کنندگان این مهرواره را سه گروه سنی ۱۱ سال به بالا (نونگاه)، ۱۵ سال به بالا (نوجوان) و ۱۸ تا ۲۲ سال (اعضای ارشد) تشکیل داده بودند که بر این اساس ۱۲ نفر از برگزیدگان در گروه سنی «نونگاه»، ۴۷ نفر در گروه سنی «نوجوان» و ۹ نفر نیز از «اعضای ارشد» مراکز فرهنگی هنری کانون هستند.

آثار برگزیده‌ این مهرواره به‌زودی در قالب کتابی منتشر و از اعضای برگزیده با اهدای جوایز و لوح سپاس، قدردانی خواهد شد.

یادآوری می‌شود «مهرواره» عنوان رویدادهای غیررقابتی است که کانون پرورش فکری جایگزین عنوان «جشنواره‌های رقابتی» کرده است.

توجه به حضور کودکان ونوجوانان ایلامی در جشنواره ها و مهرواره ها و رقابت های کشوری در برنامه ریزی کانون استان ایلام جایگاه ویژه ای دارد و همواره در برنامه های مختلف کشوری بچه های ایلامی به خوبی معرفی شده اند.

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام با بیست ودو مرکز فرهنگی ،هنری در سراسر استان به صورت ثابت،سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی،ادبی ،هنری و آموزشی ارائه می دهد. که این روزها تمامی فعالیت های شصت و چهار گانه ی آن به صورت مجازی انجام می گیرد به شکلی که در ۱۸ مرکز ثابت آن در سراسر استان هر مرکز با فعالیت فرهنگی ،ادبی،هنری در شیفت صبح و عصر  در فضای مجازی kpf به بچه ها خدمات فرهنگی ارائه می دهند.علاوه براین ها  بیش از  هشت انجمن مجازی و 60 کارگاه مجازی  نیز با دعوت از چهره های فرهنگی،ادبی و هنری کشوری و استانی،چراغ برنامه های کانون را روشن نگه داشته اند.این در حالی است که فعالیت های مجازی نسبت به فعالیت حضوری زمان بیشتری از مربیان کانون می گیرد و هماهنگی و اجرا و حساسیت ویژه ی آن با سختی بیشتری همراه است

در فصل جاری زمستان امسال کانون ایلام علاوه بر فعالیت های مراکز ثابت در سایت kpf ، تعداد 9 کارگاه تخصصی را نیز به صورت برخط و شهریه ای در حال ثبت نام دارد.

فهرست کامل برگزیده ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =