اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در فضای مجازی برای اعضا

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری ادبی در فضای مجازی را برای اعضا در روزهای سرد زمستان اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان زنجان؛ مراکز فرهنگی هنری خرمدره، مجتمع، شماره ۴ و ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری ادبی در فضای مجازی را  برای اعضا در روزهای سرد زمستان اجرا کردند.

 مرکز فرهنگی هنری خرمدره کانون استان زنجان

فعالیت‌های برخط مرکز خرمدره با حضور تعدادی از اعضا در فضای مجازی، روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه برگزار شد.

روخوانی کتاب (خداحافظ راکون پیر)، قصه گویی کتاب (پدربزرگ و من)، پخش و نقد انیمیشن (ماهی رنگین کمان) از برنامه اجرایی در این روز بود.

 مرکز مجتمع کانون پرورش فکری استان زنجان 

برنامه‌های بر خط در فضای مجازی  با حضور  اعضای کودک و نوجوان روزهای شنبه و یکشنبه ۲۰ و ۲۱دی ماه برگزار شد.

بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص)؛ شعر خوانی؛ پرسش و پاسخ با موضوع زرافه؛ قصه گویی «زرافه و پروانه»؛ معرفی کتاب کلیله و دمنه، پخش کلیپ «حیات وحش زرافه»، دانستنی هایی در مورد این حیوان، نقاشی مرحله به مرحله «زرافه»، اطلاعات عمومی در مورد زرافه و زندگی اش و در ادامه به معرفی وقایع (شهادت امیرکبیر)، معرفی شخصیت امیرکبیر و نقش ایشان در بهبود وضعیت کشور و اقدامات مهم ایشان در پیشرفت کشور، قصه‌گویی یکی از قصه‌های مثنوی معنوی به نام دو شریک، پخش کلیپ از یک آزمایش علمی و بحث و گفت و گو درباره آن و تفهیم راحت‌تر رعایت بهداشت برای جلوگیری از ابتلا به بیماری به کمک این آزمایش برای بچه ها، پرسش و پاسخ و ایجاد چالش برای اعضا از مهمترین این برنامه‌ها بود.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ کانون استان زنجان

 فعالیت‌های بر خط این مرکز، شامل فعالیت های عمومی پایه و انتخابی با حضور اعضا در فضای مجازی در روز دوشنبه ۲۲دی ماه برگزارشد.

که از این برنامه ها می توان به آشنایی با قرآن و حدیث، مناجات خوانی، معرفی وقایع و ایام: معرفی جریان حلف الفضول؛ پیمان جوانمردی قبل از بعثت، نقد و گفتگو، بازی‌های کودکانه و نقش آنها در زندگی(جلسه دوم) و معرفی انواع بازی‌های محلی: ابداش، طناب کشی، بازی زو یا کبدی، وسطی، بازی صندلی، بازی موش بدو گربه تورونگیره، عموزنجیر باف، بازی اوستا دین دی و غیره اشاره کرد.

همچنین بازی و سرگرمی: اجرای بازی اسم و فامیل بصورت مشارکتی با اعضا و معرفی کتاب "قضیه‌ی فیل و فنجان" به نویسندگی و طراحی نورالدین زرین کلک و فعالیت علمی نجوم با موضوع سیارات نزدیک از دیگر برنامه‌های اجرایی در این بخش بود.

مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون استان زنجان

برنامه‌های برخط مرکز یک با حضور اعضای کودک و نوجوان در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۱ و ۲۲دی ماه برگزار شد.

 قصه گویی(هزار پا و هزار تا کار)، کتابخوانی(الاغی روی پل)، معرفی کتاب(بدترین جشن تولد مار بوآ  همراه با آموزش سفال (مار با روش فیتیله‌ای)، معرفی سرزمین (میدان نقش جهان اصفهان)، معرفی کتاب (دخترک مو فرفری همراه با کاردستی قورباغه)، معرفی مشاغل( پرستاری) هم از برنامه‌هایی بود که مرکز شماره یک کانون برای اعضا در فضای مجازی برگزار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =