انجمن عکاسی کانون پرورش فکری آذربایجان غربی گشایش یافت

انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی هم‌زمان با برگزاری اولین نشست تخصصی انجمن، عصر روز سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ در بستر فضای مجازی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، مامک یحیی پور رئیس گروه هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در این نشست مجازی گفت: گاه نو آوری در نگاه عکاس اتفاق می افتد گاه در تکنیکی که برای عکس به کار می برد و اندیشه تازه ای که به بیننده منتقل می کند و باید به خاطر داشته باشیم آنچه که بیشترین تأثیر را در بالا بردن سواد بصری ما دارد، دیدن و جستجو کردن مو شکافانه است، پس خوب ببینیم و زیاد مطالعه کنیم تا بتوانیم به ایده های ناب برسیم.

وی افزود: عکاسی دارای اهمیت ویژه‌ای در رشد تفکر و نگاه خلاقانه نوجوانان است و تکنولوژی همراه با عکاسی می تواند در جذب و حفظ نوجوانان مؤثر و همچنین پیش زمینه مناسبی برای رشته‌های دیگر هنری مانند پویا نمایی و فیلم‌سازی باشد. در حال حاضر انجمن عکاسی در تمامی استان‌ها تشکیل شده و شاهد رشد کمّی و کیفی قابل توجهی در این رشته هستیم.

جواد زاهدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی نیز در این نشست، دنیای امروز را دنیای رسانه و ارتباطات عنوان کرد و گفت: عکاسی به عنوان یک رسانه دیداری تأثیر گذار و یک رشته هنری مؤثر، نقش مهمی در ارتباطات دارد.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی به منظور آشنایی، مهارت آموزی و فرهنگ‌سازی بهره‌گیری از این ظرفیت و همچنین کشف و پرورش استعدادها، توانمند سازی اعضا و مربیان و پرورش نگاه خلاقانه و جستجوگر اقدام به راه‌اندازی اولین انجمن عکاسی در استان کرد.

مدیر کل کانون استان تصریح کرد: امروزه ثبت تصاویر عکاسی، راحت‌تر، سریع‌تر و فراگیرتر از گذشته اتفاق می افتد و این امر بیش از پیش بر گرایش به هنر عکاسی به خصوص در حوزه کودکان و نوجوانان ضرورت می بخشد.

در ادامه آئین گشایش این انجمن، اولین نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان استان نیز با حضور لیلا سادات خوانساری مدرس عکاسی، زهرا آبسوران معاون فرهنگی، شیلان ناظم زاده رابط انجمن عکاسی کانون استان و اعضای انجمن عکاسی کانون آذربایجان‌غربی برگزار شد.

آشنایی با اصول اولیه عکاسی، انعطاف در عکاسی، سوژه یابی، هدفمند بودن، رنگ بندی و ویرایش عکس از جمله مباحثی بود که در اولین نشست تخصصی این انجمن مطرح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =