دومین مهرواره ادبی مداد دوستی ویژه ی اعضای بخش مکاتبه ای استان کردستان برگزار گردید

در این مهرواره دوستان دیرین بخش مکاتبه ای گرد هم آمدند و ضمن خاطره گویی و اثرخوانی، دیدارها را از طریق فضای مجازی تازه کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سهیلا شیخی مدیرکل کانون استان در این مهرواره با اشاره به اهداف فعالیت بخش مکاتبه ای گفت : نامه و نامه نوشتن از سنت های بسیار قدیمی در جهان است که علاوه بر انتقال یک حظ درونی در نویسنده ی نامه دنیایی ناشناخته را بر روی مخاطب خود می گشاید. نامه ها سرشار از احساسات ناب و پاکی هستند که بین دو یا چند نفر رد و بدل می شوند و به همین جهت است که در راستای اهداف تربیتی، پرورشی و آموزشی نیز استفاده می شوند.

شیخی افزود: بخش مکاتبه ای مرکز آفرینش های ادبی کانون که کارش از جنس قلم و کاغذ است یکی از جذاب ترین فعالیت هاست که بین عضو و مربی پاسخگو ارتباط برقرار کرده و در واقع نامه های رد و بدل شده به عنوان واسطه ای تربیتی و آموزشی نقش مهمی را ایفا می کنند.قطعاٌ بهره گرفتن کودکان و نوجوانان در مناطق کم برخوردار و یا آن هایی که امکان حضور در مراکز فرهنگی هنری را ندارند از این فعالیت بیشتر است.

شیخی در پایان گفت: امید که با تلاش مربیان و کارشناسان این بخش بیش از پیش بدرخشد و بتواند در جهت تحقق رسالت پرورش فکر کودکان و نوجوانان گام بردارد.

فرزانه رحمانی کارشناس مدیریت آفرینش های ادبی کانون کشور و مهمان ویژه ی دومین مهرواره ی مداد دوستی گفت : نامه ها اثر انگشت های ما هستند و تنها سندی هستند که از ما به جا می مانند و خیلی مهم است که ما چه می نویسیم و چه چیزی از خودمان به جا می گذاریم و به همین دلیل است که برای نوشتن نامه باید خیلی دقت کنیم و آداب ادب ورزی را در نوشتن نامه ها رعایت کنیم .

وی همچنین گفت : نامه ها اتفاق های مهمی در دنیا را رقم می زنند. به جنگ ها پایان می دهند و دوستی ها را ریشه دار تر می کنند. آدم ها را سبک می کنند و خوشحال می کنند.

رحمانی به اشاره به اینکه ادبیات فصل مشترک تجربه ی همه ی ما آدم ها بوده و خواهد بود گفت : ما به واسطه ادبیات می توانیم یکدیگر را بشناسیم و با هم حرف بزنیم.ادبیات به همه ی ما با همه ی ویژگی های فردی این اجازه را می دهد که از بعد زمان و فضا گذر کنیم و وقتی ادبیات در بستر نامه جریان پیدا می کنه شکل خاص تر و متفاوت تری به خودش می گیره.

رحمانی در تکمیل صحبت هایش خود گفت : ادبیات می تواند جهان را به جای بهتری تبدیل کند.

وی همچنین از مربیان کتابخانه های سیار روستایی که بازوی اصلی بخش مکاتبه ای استان کردستان هستند و مربیان پاسخگوی استان تقدیر و تشکر کرد و صحبت هایش را با یک دعای شیرین به پایان برد و گفت : امیدوارم همگی بر مدار عشق و محبت دنیای بهتری را بسازیم.

دراین مهرواره تعدادی از اعضای دیرین بخش مکاتبه ای مهمان بودند و ارتباط صوتی و تصویری با این یاران دیرین برقرار شد. زهرا موسوی، هیژا حمه علی پور، فادیا روحی، الهام زادسر، شنو اشعری، ثنا خسروی، گشین بالیده  از این دوستان بودند. اثرخوانی و خاطره گویی این دوستان از بخش های جذاب این مهرواره بود.

مهری اسدی دوست دیرین بخش مکاتبه ای مرکز آفرینش های ادبی که هم اکنون در سمت مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری مرکز کامیاران به خدمت برای کودکان ونوجوانان می پردازند، در برنامه ضمن خاطره گویی از دوران مربوط به ارتباط با بخش مکاتبه ای ، اثری را به حاضرین در برنامه تقدیم کردند.

به اشتراک گذاشتن تیزر تهیه شده به تلاش ارزشمند روابط عمومی استان در معرفی و انعکاس این فعالیت از دیگر بخش های مهرواره بود.

در این برنامه که با هدف حفظ و نگهداری اعضای مکاتبه ای ، تلاش در جهت تقویت ارتباط مؤثر با اعضای مکاتبه ای ، تشویق و انگیزه بخشی به اعضا با ایجاد زمینه ی مناسب برای خلق اثر برگزار گردید ، الهام زارعی زاده کارشناس ادبی استان ، سیوان اسدی مربی کتابخانه سیار روستایی مریوان و هاجر صفابخش مربی پاسخگوی بخش مکاتبه ای  به صحبت با اعضا و حاضرین در برنامه پرداختند.

این برنامه کلیپ های تهیه شده از روند مکاتبات و معرفی اعضای بخش مکاتبه ای منتشر شد و از اعضا تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =