بررسی تولید انبوه دختولوک؛ میراث مادران جنوب

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان از درخواست ثبت و صدور مجوز تولید انبوه دختولوک_عروسک های بومی محلی استان_ این میراث فرهنگی و هنری استان به شورای نظارت بر اسباب بازی؛ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ با حضور پروین پشتکوهی مدیر کل کانون هرمزگان، نعیم اسدی معاون فرهنگی و اداری و تعدادی از کارشناسان استان، نخستین نشست کارگروه تخصصی تولید برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیر کل کانون هرمزگان، عفت تفضلی مربی مسئول کانون پارک لاله را با حفظ سمت به عنوان نماینده استان هرمزگان در حوزه تولید معرفی کرد.

در این نشست دو ساعته که در سالن جلسات اداره کل کانون هرمزگان برگزار می شد؛ در رابطه با راه‌اندازی  پلاتو کانون در محوطه کانون زیباشهر بندرعباس بررسی‌های لازم صورت گرفت.

پشتکوهی با اشاره به اهمیت فعالیت هنرهای نمایشی در برنامه‌های کانون اظهار داشت: یکی از اهداف کانون پرورش فکری فراهم نمودن بستر لازم جهت رشد و پرورش است و در این سال‌ها تنها دستگاهی که در استان هرمزگان نمایش عروسکی را چه در زمینه آموزش و چه در زمینه اجرا و برگزاری جشنواره به طور جدی و تخصصی دنبال کرده است؛ کانون پرورش فکری می باشد.

پشتکوهی با اشاره به این که متاسفانه در استان هرمزگان که استانی پیشرو در زمینه هنرهای نمایشی است هیچ سالن نمایش استانداردی وجود ندارد، اظهار داشت: درصدد این هستیم تا با رایزنی با سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه گام‌های نخست راه اندازی یک پلاتو را در محوطه کانون زیباشهر برداریم.

راه‌اندازی فروشگاه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری و معرفی لیست کمیته فروش و انتشارات کانون به متقاضیان از دیگر مصوبات این نشست بود.  

در این نشست همچنین مدیر کل کانون از تشکیل  اتاق فرار و اتاق بازی خبر داد و افزود: با توجه به علاقمندی اعضا به مبحث بازی و سرگرمی بزودی در تمامی مراکز استان بخش بازی‌های رومیزی راه‌اندازی می گردد.

وی همچنین از تلاش‌های اداره کل کانون هرمزگان جهت ثبت و صدور مجوز تولید انبوه دختولوک_عروسک های بومی محلی استان_ این میراث فرهنگی و هنری استان خبر داد.  

 پشتکوهی اعلام داشت: خوشبختانه با تلاش‌های واحد آفرینش‌های ادبی کتاب دختولوک در دست چاپ است و امیدواریم بزودی بتوانیم دختولوک این میراث مادران جنوب ایران به دخترانشان را به همگان بشناسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =