کد خبر: 303507
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
بازدید 69
قصه گویی طنز در پاتوق قصه گویی طهران

قصه گوی بوشهری در پاتوق قصه گویی طهران از بایدها و نبایدهای قصه گویی طنز گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ انجمن قصه گویی کانون استان تهران ششمین نشست برخط  را با موضوع "بایدها و نبایدها در قصه گویی طنز" در صفحه مجازی کانون استان تهران به صورت زنده برگزار کرد.

در این نشست قمرغلامیان قصه گوی برگزیده و بازیگر تئاتر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با  معرفی قصه گویی طنز و تبیین عناصر آن گفت: قصه گویی طنز با توجه به ظرفیت ها و توانایی های قصه گو به افراد توصیه می شود و گرایش به روحیه ی طنز از الزامات این نوع اجراست.

وی با تاکید بر اهمیت انتخاب قصه و توجه  به ظرفیتهای آن  جهت تبدیل شدن به قصه ی طنز افزود: در استفاده از لهجه ها و انتخاب جملات می بایست به حساسیت های اقوام توجه کنیم و حرکات، واژه ها و عبارات را به گونه ای به کار ببریم که موجب رنجش دیگران نشود.

غلامیان اضافه کرد: در قصه گویی طنز لازم است تعادل را در حرکات و محتوا رعایت کرده، و از مبالغه  در حالات و رفتار پرهیز کنیم.

قصه گوی بوشهری با تبیین اهمیت زبان بدن تصریح کرد: در قصه گویی طنز زبان بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و گاهی یک حرکت ساده، نگاه یا دست قصه گو می تواند مسیر قصه گویی طنز را هموار کند.

علاقمندان می توانند ویدئو کامل این گفتگو را در صفحه مجازی کانون استان تهران به نشانی kanoonnews_ tehran مشاهده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =