کد خبر: 303620
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
بازدید 792
تئاتر در خانه موضوع نشست انجمن نمایش لرستان شد

نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان باحضورمحسن اکرمی و موضوع« تئاتر در خانه» برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون استان لرستان باحضورمحسن اکرمی و اعضاو مربیان علاقمند به هنرهای نمایشی به صورت مجازی با موضوع « تئاتر در خانه» برگزارشد.
براین اساس مدرس این کارگاه در ابتدا تعاریفی از تئاتر را ارائه داد و گفت: نمایش مجموعه ای صداها، حرکات و... است که در برابر تماشاگران اجرامی شود.
اکرمی افزود: تئاتر یک واقعه یا داستان را به واسطه بازیگر بر روی صحنه روایت می کند و ارتباط با تماشاگر دراین هنر بسیار اهمیت دارد.
محسن اکرمی از«نمایش» به عنوان یک هدیه جذاب و به یادماندنی برای اعضای خانواده نام برد و اظهارداشت: در ایام کرونا که خانواده زمان بیشتری را در کنارهم سپری می کنند، اجرای یک نمایش ساده می تواند لحظات شادی را فراهم کند.
وی با بیان این نکته که بهترین شیوه برای اجرای نمایش در خانه، تئاتر سایه ای است، گفت: برای اجرای یک نمایش ابتدا انتخاب یک داستان که می توان از کتاب های کانون کمک گرفت و پس آن وسایلی مانند: پرده نمایش، جعبه های مقوایی و ساخت عروسک های ساده ی کاغذی نیاز است.
اکرمی اضافه کرد: یک نمایش سایه ای را می توانید با خلاقیت، به تنهایی اجرا کنید و به جای همه ی شخصیت های داستان حرف بزنید.
درادامه مدرس کارگاه مطالبی را در خصوص ساخت عروسک های نمایش سایه ای با ارسال عکس و فیلم های آموزشی بیان داشت و سوالات حضار پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =