درخشش عضو کانون پرورش فکری آذربایجان غربی در مهرواره «ستاره‌های بی‌نشان»

برگزیدگان بخش ادبی مهرواره «ستاره‌های بی‌نشان» در حالی اعلام شد که کودکان و نوجوانان با شعرها و داستان‌های خود از مدافعان سلامت و کادر درمان قدردانی کردند.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، به منظور قدردانی از زحمت‌های مدافعان سلامت و کادر درمان، فراخوان مهرواره هنری و ادبی «ستاره‌های بی‌نشان» از سوی کانون در قالب آثار نقاشی، عکس، شعر و داستانک برای کودکان و نوجوانان در پاییز سال ۹۹ منتشر شد و آثار ارسالی تا ۱۰ بهمن به دبیرخانه مهرواره رسید.
 بخش ادبی این مهرواره در دو قالب «شعر» و «داستانک» (Flash Fiction) برای دو گروه سنی «نونگاه» بالای ۱۲ سال و «نوجوان» ۱۵ تا ۱۸ سال برگزار شد.

بر اساس این خبر، فاطمه میرزالو عضو ۱۶ ساله مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه عنوان برگزیده بخش شعر این مهرواره را کسب کرد.

در بخش «شعر» در دو گروه سنی «نونگاه» بالای ۱۲ سال و «نوجوان» ۱۵ تا ۱۸ سال در مرحله‌ی اول داوری از میان ۳۰۷ اثر رسیده به دبیرخانه، ۱۸۰ اثر انتخاب شد و به مرحله‌ی پایانی راه یافت. در مرحله‌ی نهایی داوری در گروه سنی «نونگاه» ۵ اثر به عنوان برگزیده و ۴ اثر به عنوان شایسته‌ی تقدیر معرفی شدند. همچنین در گروه سنی «نوجوان» ۴ اثر برگزیده و ۵ اثر شایسته‌ی تقدیر معرفی شد.

ملاک‌های انتخاب آثار، نگاه تازه به موضوع، خلاقیت در پرداخت، زبان سالم، پرداختن به مقوله‌ی امید و توجه به ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام شده در فراخوان بود.
حسین دهلوی، حسین تولایی و مریم اسلامی از شاعران و کارشناسان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داوری مرحله‌ی پایانی بخش «شعر» این مهرواره را به عهده داشتند. آثار برگزیده و شایسته تقدیر این مهرواره نیز در گالری مجازی سایت kpf.ir به نمایش گذاشته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =