جلسه‌ی کارگروه مهرواره کشوری «یک وعده لبخند» در استانداری اردبیل تشکیل شد

جلسه‌ی هماهنگی کارگروه مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» با شرکت نمایندگان تعدادی از دستگاه‌های اجرایی به میزبانی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل روز یکشنبه دهم اسفندماه تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در آغاز جلسه زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان با تشریح اهداف برگزاری این مهرواره گفت: طراحی مهرواره‌های ملی با توجه به شیوع ویروس کرونا و کم‌رنگ شدن نسل کودک و نوجوان در فضاهای ورزشی، آموزشی و فرهنگی و تبعات ناشی از این اتفاق ازجمله؛ کاهش تحرک و افزایش وزن و چاقی، توسط کانون استان در دو بخش ادبی «شعر و داستان» و اینفوگرافی، اقدامی است که برگزاری شایسته این رویداد فرهنگی مستلزم مشارکت و همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان است.

احدزاده ادامه داد: خوشبختانه همراهی استانداری، شورای اسلامی و شهرداری اردبیل، اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، بانک ملی و سازمان بسیج هنرمندان، بیانگر همگرایی ارزنده‌ی دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی استان بوده و هم‌اکنون اداره کل آموزش و پرورش استان از طریق شبکه شاد نسبت به اطلاع‌رسانی‌های لازم به جامعه دانش‌آموزش برای مشارکت اقدام نموده که قدردانی می‌شود.

او تأکید کرد: برگزاری شایسته این رویداد ملی که برای نخستین بار کانون استان اردبیل متولی این کار مهم فرهنگی است، همکاری‌های بیشتری را می‌طلبد که برگزاری این جلسه و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای همراه اقدام ارزشمند و امیدوارکننده‌ای است که این همراهی‌ها می‌تواند استان را برای برنامه‌های ملی دیگری آماده نماید.

مدیرکل کانون استان به نقش ارزنده‌ی صداوسیمای مرکز اردبیل در پوشش اخبار و همراهی با برنامه‌های کانون اشاره‌کرده و افزود: در صورت تداوم شرایط موجود و ایجاد بستر لازم برای پوشش اختتامیه این مهرواره، می‌تواند مکمل همکاری‌های دستگاه‌های فرهنگی در این مهرواره باشد.

محمد سیمزاری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در ادامه‌ی این جلسه، ضمن تبیین نقش کانون در شکل‌دهی به شخصیت فرهنگی و هنری نسل کودک و نوجوان، گفت: در میان دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مؤثرترین دستگاهی است که هم در حوزه ارتباط با این نسل و هم به لحاظ گستردگی خدمات این نهاد حتی در روستاهای دورافتاده و دهستان‌ها، می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تربیت نسل کودک و نوجوان کشور ایفا کند.

سیمزاری تصریح کرد: میزبانی استان اردبیل برای این رویداد ملی اتفاق مبارکی است که کانون و همه دستگاه‌ها، از استانداری گرفته تا دستگاه‌های حاضر در جلسه موظف و مکلف به همکاری‌های لازم می‌باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل افزود: در استان قابلیت‌های لازم برای برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های کشوری وجود دارد و هر حرکت ملی که استان متولی آن می‌شود در جهش فکری کودکان و نوجوانان استان تأثیرگذار است.

در ادامه نمایندگان دستگاه‌های شرکت‌کننده ضمن اعلام همکاری‌ جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مهرواره، پیشنهادهای اجرایی لازم را در این خصوص را اظهار کرده و مورد تصویب قرار دادند.

شایان‌ذکر است مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» باهدف ترویج روحیه نشاط، ترغیب به تحرک و پویایی، تشویق به دقت در ارتفاعات محیط پیرامون و آشنایی با عوارض چاقی در کودکان و نوجوانان توسط کانون پروش فکری استان اردبیل و با مشارکت استانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش، سازمان بسیج هنرمندان و بانک ملی ایران در موضوع‌های مخنلف برای دو گروه سنی نونگاه (۱۲+) و نوجوان (۱۵+) در قالب ارسال شعر به صورت کلاسیک، آزاد و داستان کوتاه در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =