انجمن های هنری و ادبی کانون در طول سال بیش از500 جلسه و نشست مجازی برگزار کردند

انسیه موسویان، شاعر، منتقد ادبی و مدیر آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در چهارمین جلسه انجمن شاعران نوجوان کانون استان کردستان گفت: با وجود شرایط نامساعدی که شیوع بیماری کرونا ایجاد کرده بود، انجمن های ادبی و هنری با بهره گیری از ظرفیت ها و بستر فضای مجازی سال بسیار پرباری را پشت سر گذاشته اند و از ابتدای سال تا کنون بیش از 500 جلسه و نشست مجازی، تخصصی و آموزشی با حضور شاعران و نویسندگان توانمند کانونی و کشوری در انجمن های شاعران و نویسندگان نوجوان کانون سراسر کشور برگزار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، موسویان با بیان این نکته که اعضای نوجوان و ارشد در بستر انجمن های ادبی شعر و داستان با ادب نقد شدن و نقد کردن آشنا می شوند گفت: این اعضا می توانند از حضور نویسندگان و شاعران مطرح کشوری بهره ببرند و در فضایی سالم به نقد و بررسی آثار و ارائه نظرات خود بپردازند.

 وی در نقد و بررسی آثار اعضای انجمن شاعران نوجوان هونیا به جرقه های  ناب و سطرهای درخشان در آثار آن ها اشاره و اظهار امیدواری کرد که در آینده شاعران و نویسندگان بزرگی از بین اعضای توانمند انجمن های کانون خواهیم داشت.

موسویان در این جلسه ضمن تاکید بر مطالعه آثار شاخص ادبیات کهن و معاصر  و ضرورت ممارست و تمرین اعضا آنها را به ویرایش آثارشان توصیه کرد و افزود: ویرایش کردن آثارتان را به دفعات انجام بدهید. مانند درختی که نیاز به هَرَس کردن دارد و با کوتاه کردن و بریدن شاخ و برگ های اضافی اش زیباتر می شود آثارتان هم با ویرایش و حذف سطرها و کلمات زائد،  زیباتر خواهد شد.

وی همچنین در بررسی آثار، اعضا را به دقت در انتخاب کلمات، توجه به کشف های شاعرانه و ارتباط های چندگانه ی لفظی و معنایی بین کلمات توصیه کرد.

در این جلسه آثاری از نیکسا صمدی نیا، مهتا الماسی، باران یاری، شیلان بالکانه و سارینا دهقان نژاد نقد و بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =