عکاسی از اجسام بی‌جان و طبیعت خاموش

در اولین جلسه انجمن عکاسان نوجوان کانون خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰، عکاسی از طبیعت بی‌جان و طبیعت خاموش و این سبک از عکاسی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، بیست و یکمین جلسه انجمن عکاسان نوجوان استان با حضور ریحانه سادات هاشمیان نماینده این انجمن و همچنین مربیان و اعضای علاقه‌مند به صورت مجازی و با موضوع عکاسی از طبیعت بی‌جان برگزار شد.

 بر همین اساس ریحانه سادات هاشمیان مدرس این نشست انجمن عکاسی در تعریف این نوع از عکاسی گفت: عکاسی اجسام بی‌جان به شیوه‌ای از عکاسی گفته می شود که در آن به ثبت تصویر از اشیاء بی جان و غیر متحرک پیرامون ما پرداخته می شود.

وی افزود اینگونه از عکاس‌ها به دلیل کمبود جذابیت های بصری نیاز به نور پردازی فوق العاده چشم نواز و رعایت اصول ترکیب بندی دارند که با چیدمان اجسام در کنار هم، زاویه دادن و نورپردازی به آن هویت می بخشیم.

هاشمیان نور را عنصر اصلی و پس زمینه مناسب را در این سبک از عکاسی  مهم دانست و با اشتراک نمونه هایی از این نوع عکس‌ها گفت: در عکاسی از طبیعت بی جان ،معمولا عکاسان از سافت باکس برای نورپردازی استفاده می‌کنند و برای تمرکز توجه مخاطب به سوژه‌ی اصلی از پس زمینه تک رنگ استفاده می کنند.

نماینده انجمن عکاسان نوجوان استان در خصوص ضرورت تجربه این نوع عکاسی توسط علاقه‌مندان به این هنر اظهار داشت: در این نوع از عکاسی، هنر آموز چیزهای زیادی در خصوص نورپردازی و تاثیر زاویه دید و شدت نور را تجربه خواهد کرد و همچنین در مواقع انجام این کار به صورت رومیزی، تمامی موارد موثر درثبت عکس ، پس زمینه و نورهای تابیده شده و تنظیمات مورد نیاز برای ثبت عکس تحت کنترل قرار می گیرد.

وی ادامه داد: عکاس حرفه ای برای ثبت یک عکس حرفه ای از طبیعت بی جان به ابزار و تجهیزات گران‌قیمت در استودیو تخصصی نیاز است اما افراد مبتدی می توانند با استفاده از خلاقیت و راه‌های جایگزین  آن‌را در منازل خود تجربه کنند.

گفتنی است بعد از معرفی این سبک عکاسی، تمرینی به اعضا داده شد تا با ساده‌ترین عناصر موجود به سبک مینیمالیست(ساده پردازی) عکاسی کنند که موضوعی به همراه داشته باشد و در ادامه این آثار با اشتراک در گروه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =