کد خبر: 304537
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
بازدید 860
کانون خانه‌ی دوم من است

طنازسادات طباطبائی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، مرکز فرهنگی هنری آباده است که موفقیت‌های زیادی را در زمینه‌ی فعالیت‌های هنری در کانون به خود اختصاص داده است. با او گفتگویی کوتاه داشتم که خواندنش خالی از لطف نیست.

گفتگو از: اعظم موسوی

- سلام . خودت را برای ما معرفی می‌کنی؟  

به نام پروردگار مهربان که خالق زیبایی‌هاست. بله؛ طنازسادات طباطبایی هستم. متولد سال ۱۳۹۲ شهرستان آباده. کلاس دوم ابتدایی.

- از چه سالی عضو کانون شدی؟

من از وقتی خیلی کوچک بودم با کانون آشنا شدم و خوشبختانه به علت اینکه مادرم مربی کانون هستند گاهی به کانون می‌رفتم و از سه سالگی با شوق در بیشتر کلاس‌های ویژه‌ی کانون شرکت می‌کردم؛ از شش سالگی مجاز به عضویت در کانون شدم و از تمامی فعالیت‌های کانون بهره بردم.

  - در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنی؟

در زمینه‌های مختلفی مثل: نقاشی، قصه‌گویی، قصه‌خوانی، ساخت کاردستی و سفال و... .

- چطور فهمیدی که به این هنرها علاقه داری؟

به علت شغل مادرم که مربی هنری کانون هستند و مادر بزرگم که داستان‌نویس هستند، از زمانی که چشم باز کردم با دنیای رنگ‌ها و نقش‌ها و کتاب‌ها و داستان‌ها آ شنا  شدم و همه‌ی این‌ها برایم بسیار جذاب و دوست‌داشتنی بود و با علاقه‌ای که به هنر داشتم در این زمینه شروع به یادگیری کردم.

-از موفقیت‌هایت در کانون بگو.

در بخش‌های ملی و بین‌المللی و استانی در بخش‌های مختلف موفقیت داشته‌ام. در بخش بین‌المللی: کسب نشان طلا و مقام اول جشنواره بین‌المللی نقاشی دستان پاک سال ۲۰۲۰ ،کسب مقام برتر ششمین جشنواره بین‌المللی  نقاشی با موضوع سلامتی سال ۲۰۲۰، کسب مدال طلا و مقام اول پنجمین جشنواره بین‌المللی نقاشی مجارستان بوداپست با موضوع سلامتی ۲۰۱۹، کسب مدال برنز و دیپلم افتخار و مقام سوم مسابقه بین‌المللی نقاشی بنسکا بلغارستان با موضوع جشن و شادی به همراه دوستان ۲۰۱۷، برگزیده‌ی برتر سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی اوکراین با موضوع مبارزه با بیماری ۲۰۱۶ ، بخشی از این موفقیت‌هاست.

در بخش  مسابقات نقاشی ملی و استانی موفق به کسب مقام برگزیده در جشنواره ملی داستان‌خوانی شوناس سال ۹۹ که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان برگزار شد و  کسب مقام برتر در مسابقه نقاشی ملی کرونا سال ۹۹ ، برگزیده‌ی برتر جشنواره کتاب‌خوانی رضوی بخش نقاشی در سال ۹۷ و ۹۸ با برگزاری آستان قدس رضوی و کتابخانه‌های عمومی کشور،کسب مقام برتر در سومین دوره مسابقه نقاشی کشوری رویای کهکشانی من در سال ۹۷ با برگزاری انجمن آیاز تبریز،کسب مقام اول نقاشی با موضوع تفسیر سوره‌ی انسان که توسط آموزش و پرورش در سال ۹۸برگزار شد،کسب مقام اول در مسابقه‌ی نقاشی غدیر سال ۹۷ در کانون،کسب مقام برتر در مسابقه کشوری  نقاشی آب مساوی زندگی در سال ۹۸ ،کسب مقام برتر کشوری مسابقه نقاشی با موضوع کرونا در بهار ۹۸،کسب مقام برتر در جشنواره استانی حافظ‌خوانی بخش نقاشی در سال ۹۹ ،کسب مقام برتر در مهرواره آب بخش نقاشی در سال ۹۹ ، کسب مدال طلا و مقام اول مسابقه نقاشی شهری که دوست دارم از پشت پنجره‌ی اتاقم ببینم در سال ۹۹ ، بخشی از این موفقیت‌هاست. موفقیت‌های دیگری هم در سطح استان و شهرستان داشته‌ام.

- کانون چه نقشی در موفقیت شما دارد؟

کانون در این زمینه نقش صد در صدی دارد و خودم را دختر کانون می‌دانم. زندگیم با کانون رنگی و شاد است و هر روز از کانون چیزهای تازه می‎‌آموزم و از این بابت بسیار خوشحالم.

- اگر بخواهی کانون را تعریف کنی چه می‌گویی؟

کانون خانه‌ی دوم من است؛ کانون یعنی زندگی،یعنی دنیایی سرشار از رنگ‌ها و داستان‌های زیبا و فرهنگ و ادب... .کانون یعنی مرغکی در حال پرواز... مرغکی که به اوج می‌رود.

- چه توصیه‌ای به هم‌سن‌وسالان خودت داری؟

به همه‌ی بچه‌ها توصیه می‌کنم که حتما به کانون بیایند و با دنیای رنگارنگ و پرنشاط کانون آشنا شوند و در کانون، فرهنگ اصیل و هنر ناب را بیاموزند.

- کتاب هم می‌خوانی؟

بله. من به کتاب بسیار علاقه‌مند هستم و برای خودم کتابخانه‌ی کوچکی دارم.

- کدام کتابی که در کانون خواندی را بیشتر دوست داری؟

تمام کتاب‌ها مفید هستند و دوستشان دارم اما مجموعه داستان‌های پپوچی نوشته‌ی خانم کلر ژوبرت را خیلی خیلی دوست دارم.

- آیا کرونا باعث شد از کانون دور بشوی؟

خیر. هر چند که به اجبار از حضور در فضای به‌یادماندنی و شاد کانون محروم شده‌ام اما به علت عشقی که به کانون دارم سعی کرده‌ام از راه‌های مختلف مثلا دنیای مجازی با کانون در ارتباط باشم و با شرکت در فعالیت‌های مجازی کانون این مورد را جبران کنم و البته اکنون قدر دنیای بدون کرونا و لذت حضور فیزیکی در کانون را بیشتر از قبل درک می‌کنم.

-پس در ایام کرونا از طریق فضای مجازی و شرکت در کارگاه‌های برخط با کانون در ارتباط بودی؟

بله.

- حرف ناگفته‌ای اگر مانده، می‌شنویم.

از مجموعه‌ی بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ویژه مدیر کل محترم کانون فارس و مسئول محترم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آباده و پدر و مادرم که همواره مرا حمایت کرده‌اند بسیار سپاسگزارم. انشاالله به زودی بیماری کرونا ریشه‌کن شود و بتوانیم مثل قبل حضوری به کانون برویم.

-موفق باشی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =