معرفی تخصصی‌ترین کتابخانه‌های کودک و نوجوان به مناسبت روز جهانی کتاب

مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اولین و تخصصی‌ترین کتابخانه های ویژه کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بهناز ضرابی‌زاده  مدیرکل کانون استان همدان با تبریک «روز جهانی کتاب» کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به عنوان اولین و تخصصی‌ترین کتابخانه‌ی کودکان و نوجوان در سطح کشور معرفی کرد و گفت: مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از غنی‌ترین کتابخانه‌های کودک در سراسر کشور هستند که هرساله با ورود کتاب‌های بسیاری در این کتابخانه‌ها، سعی در بالندگی افکار و رشد و پرورش دانش و استعدادهای ادبی و هنری کودکان و نوجوانان دارد.
در این گفت‌وگو ضرابی‌زاده افزود: کانون طرح تمیم (تامین محتوای یکپارچه مراکز) را از سال ۱۳۹۹ با هدف ارسال کتاب‌هایی با موضوعات گوناگون از نویسندگان و ناشران مختلف کشور  آغاز کرد که امسال نیز برای دومین سال پیاپی، ۱۳۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های کانون در سراسر کشور ارسال شده است.
ضرابی‌زاده تعداد کتابخانه‌های سطح استان را ۴۳ مرکز عنوان کرد و گفت: این کتابخانه‌ها شامل ۳۰ کتابخانه‌ ثابت، ۱۰کتابخانه سیار و ۳ کتابخانه پستی است که بالغ بر سیصدوپنجاه هزار و یکصدوسی جلد کتاب در آن‌ها موجود است. از همین رو کودکان و نوجوانان می‌توانند علاوه بر استفاده از محیط جذاب و آرام  کتابخانه‌های کانون، از فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی این کتابخانه‌ها که با آموزش مربیان خلاق، آموزش‌دیده و هنرمند برگزار می‌شوند، استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد، کتابخانه‌های کانون به علت شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی در بستر مجازی به اجرای فعالیت‌های تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان عزیز می پردازد.
‏لازم به ذکر است، یونسکو به منظور ترویج خواندن و احترام به حق مولفان روز ۲۳ آوریل، سالروز درگذشت «ویلیام شکسپیر و سروانتس» را به عنوان روزجهانی کتاب نام‌گذاری کرده و هر ساله این روز را جشن می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =