انتشار کتاب «نگارگران افتخار» از سوی اداره کل کانون استان اردبیل

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل از انتشار کتاب «نگارگران افتخار» خبر داد و گفت: تجمیع موفقیت‌های کسب‌شده در یک دهه گذشته توسط اعضا در فستیوال‌های معتبر بین‌المللی در قالب کتاب «نگارگران افتخار»، اقدامی شایسته در راستای برجسته‌سازی و ثبت این موفقیت‌ها برای ایجاد انگیزه در مربیان، کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون استان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده بابیان اینکه داشتن مجموعه‌ای از افتخارات بین‌المللی اعضای کانون استان ضرورت داشت، اظهار کرد: این کتاب نشان می‌دهد که کانون استان اردبیل از موفق‌ترین‌ استان‌های کشور است که با درخشش مؤثر و کم‌نظیر اعضا در فراخوان‌های بین‌المللی، سهم پررنگی در این موفقیت‌ها داشته و در یک دهه گذشته در حدود چهار هزار اثر از نقاشی‌های اعضای کودک و نوجوان کارگاه‌های هنری به این فستیوال‌ها ارسال‌شده که ماحصل آن، کسب ۹۱ نشان و رتبه برتر از قبیل: نشان طلا، دیپلم افتخار و نشان‌های نقره و برنز می‌باشد.

مدیرکل کانون استان با اشاره به اینکه در کسب این افتخارات ارزشمند، نقش مربیان در هدایت و پرورش فکری اعضای کودک و نوجوان بسیار مؤثر بوده، افزود: تلاش شهرستان‌ها در کسب این موفقیت‌ها بسیار ستودنی است و مرکز شماره دو کانون پارس‌آباد در قیاس با سایر مراکز استان، بسیار موفق عمل کرده است.

احدزاده اظهار امیدواری کرد در صورت ایجاد شرایط مناسب با توجه به شیوع ویروس کرونا، رونمایی از این کتاب با حضور و معرفی مربیان و اعضای افتخارآفرین استان به همراه آثار فاخرشان، برگزار شود.

داریوش علومی، معاون فرهنگی کانون استان نیز در همین زمینه یادآور شد: کتاب نگارگران افتخار، بیانگر قسمتی از کارنامه درخشان استان طی دهه‌ی نود شمسی است و به موفقیت‌هایی اشاره می‌کند که توسط کودکان و نوجوانان هنرمند استان و به واسطه آموزش و هدایت خوب مربیان هنری در عرصه‌های بین‌المللی به‌دست‌آمده است.

علومی در این خصوص اضافه کرد: آثار برگزیده دارای ویژگی‌هایی چون خلاقیت در طراحی، مهارت در رنگ‌آمیزی، تنوع رنگی و پرداخت دقیق جزئیات هستند و اغلب  با تکنیک گواش و مواد شمعی خلق‌شده‌اند؛ همچنین  محیط‌زیست، خانواده و آداب و رسوم سرزمین مادری ازجمله موضوعاتی هستند که اغلب آثار بر پایه آن‌ها ترسیم‌شده‌اند.

شایان‌ذکر است، کتاب «نگارگران افتخار»؛ شامل مجموعه آثار برگزیده اعضای هنرمند مراکز کانون استان اردبیل در فراخوان‌های بین‌المللی است که در قطع خشتی و ۱۱۰ صفحه، توسط انتشارات آریتان با موضوع نقاشی‌های ایرانی در اردیبهشت‌ماه‌ سال ۱۴۰۰ به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =