روز جهانی تنوع زیستی بهانه ای برای پرداختن به محیط زیست

انجمن محیط زیست کانون استان بمناسبت روز جهانی تنوع زیستی ، ششمین نشست تخصصی انجمن را با حضور فردین حاجب رییس اداره آموزش و ترویج مشارکتهای مردمی اداره کل منابع طبیعی در تاریخ ۱ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، انجمن محیط زیست کانون استان بمناسبت روز جهانی تنوع زیستی ، ششمین نشست تخصصی انجمن را با حضور فردین حاجب رییس اداره آموزش و ترویج مشارکتهای مردمی اداره کل منابع طبیعی برگزار نمود.

این نشست بصورت مجازی  با موضوع حفاظت از منابع طبیعی برگزار شد که در آن اعضاء نوجوان انجمن محیط‌زیست و جمعی از سازمان های مردم نهاد حضور داشتند.

مدرس نشست در ابتدا به اهمیت این منابع در قران کریم و همچنین صحبت‌های بزرگان اشاره نمودند سپس توضیحاتی در خصوص اهمیت جنگلها، مراتع، آب و خاک و منابع طبیعی عنوان گردید و نقش این منابع بر امنیت غذایی و توسعه پایدار و حفظ آب، خاک و محیط زیست کشور را خاطر نشان ساخت و گفت: آموزش کودکان و نوجوانان در این دوران و نهادینه نمودن این امر خطیر را در راستای حفاظت از این منابع خدادادی را ضروری است اهمیت حفاظت از منابع طبیعی اهمیت بسیاری دارد.

فردین حاجب در ادامه طرح همیاران طبیعت را معرفی نمودند و افزودند: ما از انجمن محیط زیست کانون خواستار همراهی در این طرح در جهت پیشبرد و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعت در بین آینده سازان جامعه باشد.

درپایان نشست مدیر کل کانون استان طبیعت را یکی از موهبت‌های الهی دانست که آشنایی با صیانت از آن، بویژه در سنین کودکی را مهم دانستند و ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در برگزاری این نشست تخصصی، پیشنهاد تعاملات بیشتر در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی و درک اهمیت موضوع حفاظت از منابع طبیعی به نسل نوپای جامعه شدند تا در آینده شاهد باشیم که کودکان و نوجوانان امروز حافظان و دوستداران فردای طبیعت،محیط زیست و منابع طبیعی باشند .

لازم به ذکر است این نشست ۱ خردادماه از ساعت ۱۱ الی ۱۲ با اجرای ملیحه کرمی مربی مسئول فرهنگی مرکز شماره ۲ بوشهر و رابط انجمن محیط زیست برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =