کد خبر: 305631
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
بازدید 78
کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در جامعه موجب برکت فرهنگی است

مدیرکل آموزش و پرورش یزد، مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل نوسازی مدارس و ریاست دانشگاه فرهنگیان از اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد بازید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد،طی مراسمی با حضور موحدی فر مدیرکل آموزش و پرورش، حسینی  پور مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ذاکر مدیرکل نوسازی مدارس، دهقان ریاست دانشگاه فرهنگیان از اداره کل کانون بازدید به عمل آمد.

حسینی پورمدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی ضمن قدردانی از تلاش های عالیه قوامی سرپرست کانون استان و سید حسین پیغمبری مدیر کل سابق کانون بیان داشت: اقدامات انجام شده طی سالهای اخیر بسیار محسوس بوده  و همت والای مسئولین کانون و همکارانشان را در این امر بسیار شایسته و قابل تقدیر دانست.

حسینی پور بیان نمود: کتب موجود در کانون برای کودکان و نوجوانان منابع بسیار ارزشمندی است، همچنین شیوه فعالیت ها و برنامه های کانون  در عصر حاضر برای کودکان و نوجوانان حائز اهمیت و تاثیر گذاربوده و نمی توان جایگزین دیگری در بین مراکز فرهنگی، هنری و پرورشی مانند کانون یافت.وی همچنین ضمن اشاره به  پشتوانه علمی و فرهنگی کانون بیان نمود متاسفانه کانون در برهه های زمانی مورد غفلت قرار گرفته، اما اگربه دنبال مهارت و اشتغال مناسب برای نسل های آینده و همچنین تفکر نو برای کودکان و نوجوانان این مرز و بوم هستیم باید به ارتباط هرچه عمیق تر کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش بپردازیم.وی کانون پرورش فکری را دارای بستری مناسب در آموزش همراه با تفکر خلاق و آینده نگری دانست.

حسینی پوراظهار نمود یکی ازاولویت های سازمان در سال آتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهد بود. وی وجود کانون پرورش فکری را در جامعه موجب برکت فرهنگی دانست و توجه ویژه به مناطق حاشیه ایی استان و ایجاد مراکز در مناطق محروم با کمک سایر دستگاه ها و اعتبارات بخش آسیب های اجتماعی با احداث یا  تبدیل فضا های موجود و بازسازی آنها جهت ایجاد مراکز کانون پرورش فکری را لازم دانست.

موحدی فرد مدیر کل آموزش و پرورش بیان نمود: با عنایت به طرح و برنامه های کلان در سند تحولات بنیادین آموزش و پرورش و شعار هر دانش آموز یک مهارت ،توجه به این مهم درکانون پرورش فکری به صورت واضح قابل مشاهده است و در اجرای این هدف کانون پیشرو بوده است .وی اشاره نمود :بسیاری از هنرمندان وکارآفرینان کشوراز اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده و همکاری آموزش و پرورش و کانون در ابعاد گسترده موجب رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان عزیز خواهد شد.

در ادامه موحدی فرد خدمات رسانی کانون به واسطه مراکز سیار روستایی وهمچنین کتابخانه پستی را  ارزشمند برشمرد.

ذاکر مدیر کل نوسازی مدارس با بیان گزارشی از تعمیرات مرکز بهاباد و رفع آسیب های ایجاد شده در این مرکز، همچنین همکاری در ساخت  مرکز  فرهنگی، هنری اردکان، حمایت همه جانبه خود را از کانون پرورش فکری استان اعلام نمود.

عالیه قوامی ضمن ابراز خرسندی از توجه ویژه مسوولین استان به مسائل و مشکلات کانون اظهار نمود:جذب بودجه از طریق سازمان های مربوطه و نیز بخش خیرین جهت بازسازی ومرمت مراکز و تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان صورت گرفته است.

 قوامی از پیشرفت پروژه مرمت و زیباسازی مرکز شماره یک کانون واقع در پارک وحشی بافقی(پارک شعروادب) با همکاری شهرداری بافت تاریخی و سازمان  سیما و منظر، پروژه توسعه مجتمع فرهنگی، هنری همچنین پروژه های در حال اجرای مهریز و اشکذر نیز گزارشی ارائه نمود.قوامی ضمن تشکر از حضور مسوولین استان از مهندس دهقانی زاده معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی و خانم رفیع زاده کارشناس بودجه قدردانی نمود.

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخختاا.jpg

وی همچنین به مسئله رفاه همکاران کانون   اشاره کرد و  خواستار استفاده همکاران کانون از امتیازات فرهنگی استان از جمله حق مسکن شد و ایجاد شرکت تعاونی مسکن را از مسوولین حاضر در جلسه خواستار شد.

در پایان جلسه از زحمات سید حسین پیغمبری مدیر کل سابق کانون پرورش فکری استان یزد تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =