کد خبر: 305642
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
بازدید 205
شکوفه امید کانون استان تهران در جشنواره بین المللی خاتم

 اثر داستانی زینب صلاحی نژاد نوجوان ۱۶ ساله عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با عنوان "همان مرد مهربان" رتبه سوم بخش دانش آموزی ششمین دوره جشنواره بین المللی خاتم را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ نوجوان ادیب  عضو مرکز۱۲  کانون استان تهران واقع در محله  فلاح  از میان ۳۴۶  اثر در بخش دانش آموزی رتبه سوم را کسب کرده است. زینب صلاحی نژاد دانش آموز پایه یازدهم رشته علوم انسانی در خانواده  پنج نفری زندگی می کند و فرزند اول خانواده است، وی از نونهالی با مربیگری ساغر  لطفی نژاد فعالیت ادبی خود را آغاز کرده و به عضویت کارگاه های ادبی کانون در آمده، اولین تجربه شعری او در سن هشت سالگی  با موفقیت و کسب رتبه در مسابقات ادبی کانون همراه بوده است.

 نویسنده نوجوان برگزیده جشنواره خاتم در پنج سال گذشته با همراهی فرشته طارمی  فعالیت های ادبی خود را ادامه داده و به عضویت انجمن ادبی کانون استان تهران در آمده و پیش از این علاقه بیشتری به شعر داشته اما با گذر زمان مطالعه  مجموعه رمان های نوجوان و فعالیت در زمینه داستان نویسی به نقاط قوت خود پی برده و در این خصوص گفت: "مهم ترین ویژگی کارگاه ادبی کانون،جو مثبت و سازنده ی کارگاه هاست که به کودکان و نوجوانان در شکوفایی استعداد آنها کمک می کند و ذوق هنریشان را بر می انگیزد خاطرات کارگاه های ادبی برای من در گفته های اساتید و مربیانم خلاصه می شود . روزی خانم طارمی به من گفتند هر وقت نتوانستی شعر بنویسی، شعر بخوان یا هر زمان نتوانستی داستان بنویسی، داستان بخوان زیرا فوران احساسی منجر به نوشتن متون زیبا می شود .این سخن نه تنها در حیطه ی ادبیات به من کمک کرد و من را چندین قدم جلو برد، بلکه در زندگی من نیز نمود داشت و به من نشان داد هر گاه مشکلی پیش آمد جلو بروم و راه حل پیدا کنم  و هرگز عقب نشینی نکنم".

صلاحی نژاد با ابراز خرسندی از عضویت در انجمن ادبی کانون استان تهران گفت: همواره علاقه مند بودم تا بتوانم عضو انجمن ادبی کانون باشم فرصت مواجهه نزدیک  با اساتید شعر و داستان نویسی و نشست های گفتگو و نقد اثر توسط دیگر  همسالان از جمله فعالیت های جذاب انجمن های ادبی است. در دو سال گذشته نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا  به صورت مجازی و تلفنی با انجمن ادبی و مربی مرکز مرتبط بودم و با پی گیری های  مربی ادبی خانم طارمی اثر داستانی را برای جشنواره ارسال کردم.

یادآور می شود: جشنواره‌ی بین المللی خاتم از سال ۱۳۹۴ تاکنون از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی برگزار می شود و به صاحبان آثار و روایت‌های داستانی کوتاه با الهام از ویژگی‌های شخصیتی و سیره‌ی رسول اکرم(ص) با توجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایات معتبر، جوایزی را اهدا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =