کد خبر: 305859
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
بازدید 302
«پیشینه نمایش خیمه شب‌بازی» موضوع دومین جلسه انجمن نمایش کانون گلستان

تازه‌ترین نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری گلستان با دعوت از «حسن فرضی‌پور» از اساتید دانشگاه هنر و صدا و سیما برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، و به گفته‌ی سیدرهبان مسلمی عقیلی مسوول انجمن، این جلسه با حضور کارشناسان، مربیان، اعضا و حسن فرضی‌پور به‌عنوان مهمان برگزار شد.

مدرس این نشست در ابتدا با بیان مقدمه‌ای در مورد پیشینه‌ی نمایش، گفت: خیمه شب‌بازی که در سال‌های اخیر با نام نمایش عروسکی شناخته شده و بیشتر برای کودکان بکار می رود، در زمان قدیم اعتبار ویژه‌ای داشت و در اصل نمایشی کمدی بود.

فرضی‌پور در ادامه به تاریخچه خیمه‌شب‌بازی و ابزار به‌کار رفته در این نمایش عروسکی پرداخت و اظهار داشت: ابزار و ادوات اجرای نمایش خیمه شب‌بازی از خیمه تا عروسک‌ها در نهایت در یک صندوق بزرگ جمع‌آوری می‌شوند و ابزاری که برای اجرای این نمایش به کار می‌رود شامل: خیمه، نطع که همان سفره‌ای از جنس پارچه‌ای نرم هست که عروسک ‌ها را به روی آن حرکت می‌دادند، صندوق و عروسک‌ها می‌باشد.

موسیقی در خیمه شب‌بازی، معرفی منابع اعم از کتاب، فیلم، پرسش و پاسخ از جمله موارد دیگری بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =