اصحاب قلم پیشگامان توسعه جوامع هستند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بابیان اینکه روز «قلم»، روز بزرگداشت فرهنگ و هنر است، گفت: این روز فرصت مناسبی است برای یادآوری منزلت و حرمت قلم و صاحبان آن، که عمر خود را برای ارتقای فرهنگ و هنر جامعه در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در خصوص ارزش قلم و صاحبان آن افزود: صاحبان قلم، بازگوکنندگان اندیشه و علم هستند که می‌توانند زیبایی نگارش و فرابینی دانش را در مسیر تعالی بشر با یکدیگر همگام سازند و این‌گونه جایگاه قلم را پاس دارند.

احدزاده با اشاره به ارزش و عظمت «قلم» برای جامعه، خاطرنشان کرد: سیر تکوینی مهارت نوشتن از سوزن، چاقو، قلم سنگ‌تراشی، وسیله قلم پَر، قلم نی، چوب، فلز، قلم‌مو بر سطوح نوشتاری مانند: سنگ، چوب، فلز، پوست حیوانات، برگ درختان، استخوان، صدف، گِل‌رُس، موم، کوزه، ابریشم، پنبه، کاغذ به جایی رسید تا بشر صنعت چاپ که بانی پیشرفت بسیاری از ظواهر تمدن  بشری است را اختراع نماید.

مدیرکل کانون استان اردبیل در ادامه اظهار کرد: روز «قلم» باید به فرصتی تبدیل شود برای به خاطر آوردن ارزش‌هایی که در جریان روزمرگی‌های زندگی به فراموشی سپرده می‌شود؛ چراکه قلم و آنچه می‌نگارد مبنای آگاهی و دروازه دانایی است. بنابراین کتاب و سایر آثار هنری، نمودی از قلم بوده و مهم‌ترین نتیجه آن است.

او بابیان اینکه آینده متعلق به کودکان و نوجوانان است و باید آن‌ها را برای مواجه‌شدن با چالش‌های ناشی از رشد و توسعه فناوری آماده کرد، افزود: این نسل نوپا، امیدهای آینده و ادامه‌دهنده‌ی راه پرفراز نشیب گذشتگان هستند.آموختن ارزش‌ها و مفاهیم درست به آن‌ها، از مهم‌ترین وظایف نهادهای متولی و خانواده‌ها می‌باشد. تا آنان نیز قلم را ارزشمند تلقی کرده، علم و دانش را ارج نهاده و برای آموختن زندگی بهتر تلاش کنند.

احدزاده به کوشش‌های مربوط به قلم و هنر در کانون اشاره داشته و گفت: مهم‌ترین رسالت این نهاد شکوفاسازی خلاقیت و استعداد کودکان و نوجوانان است که نسلی مهارت‌مند را برای فرداها تربیت کند تا از نتایج ناشی از اندیشه و قلم‌شان، هم خود و هم دیگران بهره‌مند شوند.

او موفقیت‌های چشمگیر سال‌های اخیر اعضای کانون پرورش فکری استان را یادآور شد و اضافه کرد: فرزندان این مرزوبوم توانستند با کسب بیش‌ترین رتبه‌ها و موفقیت‌ها در مهرواره‌ها، جشنواره‌های ملی و بین‌المللی، درخشش کم‌نظیری در کشور داشته باشند.

زعفر احدزاده با تبریک روز قلم به اصحاب مختلف رسانه، مطبوعات، کتاب و هنر، یادآور شد: اصحاب قلم به عنوان پیشگامان توسعه جوامع، از طریق مهندسی افکار و جهت‌دهی‌ دلسوزانه، همواره در جهت ارتقای فکر و اندیشه تمدن بشری تلاش می‌کنند.

مدیرکل کانون استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: هم در بعد سازمانی و هم در بعد فردی همواره تولید و آفرینش کتاب مدنظر این نهاد بوده و دو کتاب «نگارگران افتخار» مشتمل بر معرفی اعضا و آثار برگزیده آن‌ها در فستیوال‌های بین‌المللی توسط انتشارات آریتان منتشر گردیده و کتاب «یک وعده لبخند» نیز مشتمل بر آثار برگزیده منتخبان مهرواره سراسری طنز یک وعده لبخند به میزبانی استان توسط انتشارات نیکان امروز منتشر خواهد شد که ازجمله آثار فرهنگی‌هنری فصل بهار ۱۴۰۰ کانون استان است.

وی در خصوص آخرین اثر قلمی خود نیز افزود: کتاب«سنجبد گیوی» با همراهی جابر قنبری، توسط انتشارات آریتان و در بهار امسال منتشر یافته که در آینده نزدیک و در شهر گیوی رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =