کد خبر: 306137
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
اعضای کانون لرستان در روز ادبیات کودک ونوجوان گردهم آمدند

همزمان با گرامی داشت روز ملی ادبیات کودک ونوجوان، نشست مجازی اعضای ادبی و مربیان کانون پرورش فکری لرستان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، همزمان با گرامی داشت «روز ملی ادبیات کودک ونوجوان»، نشست مجازی اعضای ادبی و مربیان کانون پرورش فکری لرستان و با حضور میثم متاجی کارشناس ادبی کانون استان مازندران برگزارشد.
درابتدای این نشست میثم متاجی مطالبی را در خصوص روز ادبیات کودک ونوجوان و مهدی آذر یزدی بیان داشت و تعدادی از کتاب های این نویسنده را معرفی کرد.
در بخش بعدی نشست متاجی نکاتی را در خصوص نوشتن شعر بیان داشت و گفت: از جمله نکات مهمی که در موقع شعر گفتن باید به آن توجه شود عناصرشعراست مانند: زبان، موسیقی، اندیشه، احساس و عاطفه، فرم، شکل و... است.
متاجی افزود: شعر دارای دو وجه معنوی و ظاهری است. وجه معنوی آن شامل؛ اندیشه، احساس، شور شاعرانه و.. است و وجه بیرونی آن شامل شکل، فرم و... می باشد.
وی اضافه کرد: یک شعرکودک باید ظاهر و درون خوبی داشته باشد تا مخاطب بتواند احساس و اندیشه ی شاعر را درک و با آن ارتباط برقرارکند.
این شاعر و نویسنده خطاب به نوجوانان حاضر در نشست گفت: هنر این است که یک موضوع شعر را با یک نگاه جدید به مخاطب ارائه داد و برای این کار باید به به پدیده های اطرافمان با یک نگاه جدید بنگریم.
این نشست، به صورت پرسش از طرف شرکت کنندگان و پاسخ از سوی مهمان برنامه به کار خود پایان داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =