برگزیدگان مهرواره ادبی «کرونا را شوت کن» معرفی شدند

مهرواره «کرونا را شوت کن» که در اسفند سال گذشته از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی خراسان‌رضوی برگزار شد برگزیدگان خود را معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، سمیه سلامی‌راد، کارشناس ادبی استان با اعلام این خبر گفت: رخداد کرونا در جهان برای همه مردم دنیا  بسیار غیرمنتظره و ناگوار بود. حضور پرخطر و تهدید کننده ویروس کوید ۱۹ شکل عادی و جریان مرسوم زندگی را به کلی تغییر داد و فرآیند یادگیری و نحوه آموزش و پرورش دانش‌آموزان را نیز با تغییرات و تحولات بسیاری همراه ساخت. یکی از ده‌ها معضلی که استفاده از آموزش مجازی به همراه داشته است، مشکل بی‌تحرکی و افزایش وزن بچه‌ها در کلاس‌های خانگی است.

طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان(کوچ) با هدف جلوگیری از بروز بیماری‌های زمینه‌ای دانش‌آموزان به اجرا در آمد. به همین منظور آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی با حمایت از این طرح، فراخوان استانی مهرواره  ادبی «کرونا را شوت کن!» را منتشر کرد تا گامی کوچک در راستای حفظ سلامتی اعضای کودک و نوجوان خود و دانش‌آموزان عزیز بردارد.

وی افزود: این مهرواره در قالب داستان، خاطره‌نویسی، قطعه ادبی و در سه رده سنی نونهال، نونگاه و نوجوان برگزار شد.

کارشناس ادبی استان ادامه داد: علاوه بر اعضای کارگاه‌های ادبی که در این فراخوان شرکت کردند. این طرح در سه برنامه پیک امید که با حضور بیش از سیصد دانش‌آموز همراه بود اجرا شد. از آنجا که این شرکت کنندگان در کارگاه‌های ادبی همچون سایر اعضای کانون شرکت نکرده بودند آثارشان به صورت مجزا داوری و انتخاب شد. مستعدان و علاقمندان نیز به عضویت بخش مکاتبه‌ای درآمدند.   

کارشناس ادبی استان ادامه داد: برگزیدگان این مهرواره به شرح زیر اعلام می‌شود: در رده سنی نونهال داستان طنز کوثر رحیمی، در رده سنی نونگاه داستان «جوانه‌ی امید» اثر بهار بهلول، داستان «لباس ورزشی» اثر محمد نوری، ستایش حشمتی با داستان «هاردی در قرنطینه» و مهدیه حسینی‌راد با داستان «غم دلتنگی» و در گروه سنی نوجوان زینب شفیع نادری با خاطره «کوچه نشینی»، نیلوفر خان احمدلو و آسیه احمدی با خاطره‌ای از کرونا به عنوان برگزیده اعلام شدند.

لازم به توضیح است سیصد و بیست و هشت اثر در این مهرواره شرکت کردند که توسط واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مورد ارزیابی و داوری نهایی قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =