دستاوردهای ادبی مهدی آذریزدی یک الگوی مناسب برای نوجوانان است

شاعر حوزه‌ی کودک و نوجوان در نشست مجازی روز ادبیات کودک و نوجوان گفت: خواندن کتاب «قصه‌های خوب برای بچه های خوب» در دوران نوجوانی اولین دریچه های زندگی اش را به سمت ادبیات کهن گشوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، سیده محدثه حسینی در این نشست که با عنوان «یک جرعه کتاب»  و با حضور اعضای انجمن شاعران نوجوان مهاباد برگزار شد، مطالعه را رمز هر موفقیتی در زندگی بشر عنوان کرد.

حسینی افزود: شما نوجوانان باید فرصت بهره‌مندی از فضای کتابخانه‌های کانون پرورش فکری و وجود مربیان خوب را غنیمت بشمارید زیرا آنچه امروز برای شما فراهم است برای ما دهه‌ی شصتی‌ها در دوران کودکی یک حسرت بود، داشتن یک کتابخانه پر از کتاب و فضای کارگاه‌ها و هزار و یک نعمت دیگر را که در اختیارتان است قدر بدانید و از آن‌ها غافل نشوید.

نویسنده‌ی کتاب «بن بست یعنی آسمان» تصریح کرد: با مطالعه و دانش‌افزایی به عنوان نسل تاثیرگذار برای ساختن جامعه‌ای به دور از تنش، جنگ، ظلم و تباهی و یافتن راهی به سوی نور و روشنی، انسانیت و هم‌زیستی مسالمت آمیز بین تمام مردم جهان، کوشا باشید.

نقد مجموعه شعر «مثل چای صبحانه» سروده ی سیده محدثه حسینی از دیگر بخش‌های این نشست مجازی بود.

یادآوری می شود، ۱۸ تیر مقارن با روز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس خوب کشورمان در سال ۱۳۸۸ به عنوان روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =