کد خبر: 306274
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
همه‌ی بچه‌های خوب

همزمان با بزرگداشت ادبیات کودک و نوجوان، ویژه برنامه مجازی «همه‌ی بچه های خوب» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، ویژه برنامه‌ی ادبی «همه‌ی بچه‌های خوب» به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و یادمان مهدی آذریزدی از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان برگزار شد.

سمیه سلامی‌راد، کارشناس ادبی استان با اعلام این خبر گفت: این ویژه برنامه، صبح روز یکشنبه ۲۰ تیرماه با همراهی منیره هاشمی، مهمان نویسنده، شاعر و فعال ادبیات کودک و نوجوان برگزار گردید.

خوانش و نقد آثار ادبی اعضا، گفتگو درباره اهمیت ادبیات و نوشتن، پخش کلیپ از زندگی‌نامه و معرفی مهدی آذریزدی و اهدای هدیه به برگزیدگان مسابقات ادبی از جمله بخش‌های این نشست مجازی بود.

در آغاز برنامه، محبوبه بزم‌آرا، معاون فرهنگی کانون استان، ضمن خوش‌آمد گویی و آرزوی حال خوب برای کودکان و نوجوانان حاضر در جلسه گفت: اگر حال بچه‌ها خوب باشد، حال همه‌ی ما (بزرگترها) خوب خواهد بود. بزم‌آرا خطاب به مخاطبین کودک و نوجوان افزود: این روز به نام ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است و من می‌دانم همه شما اهل ادبیات، نوشتن و مطالعه هستید. ادبیات و کتاب خواندن جدای از تمام محاسن و خوبی‌هایی که دارد ما را به درک دنیایی سرشار از خیال می‌رساند و قدرت تخیل ما را پرورش می‌دهد؛ همچنین مطالعه کتاب امکانی است که به ما کمک می‌کند تا به شناخت استعدادهای درونی خودمان پی ببریم و بهتر بنویسیم؛ اینکه همه شما بچه‌های خوب با پای ذوقتان به این برنامه آمده‌اید، یعنی به تمام این معانی رسیده و راهتان را به خوبی پیدا کرده‌اید.

در ادامه، منیره هاشمی، میهمان ویژه‌ی برنامه، با تبریک روز ادبیات کودک و نوجوان به همه‌ی بچه‌های خوبِ حاضر در نشست گفت: مهدی آذر یزدی چراغ راه ما شد و کودکی و نوجوانی همۀ ما و پدر و مادرهایمان را زیباترکرد.

هاشمی ادامه داد: من مسیر نوشتن را با کتاب شروع کردم. وقتی اول بار به کتابخانۀ کانون پرورش فکری وارد شدم و آن همه کتاب را دیدم، به واقع تصور می‌کردم که به بهشت وارد شده‌ام. مسیر خانه‌مان تا مرکز آفرینش‌های ادبی کانون، مثل یک سفر خیال‌انگیز برای من بود.

منیره هاشمی افزود: امروز و در این لحظه آرزو می‌کنم این تولد دوباره و این به بهشت رسیدن برای همۀ شما بچه‌های خوب اتفاق بیفتد.

هاشمی ادامه داد: اولین چراغ راه علاقه، پشتکار و مطالعه است؛ همه شما بچه‌های خوب که می‌نویسید و امروز عضو کتابخانه‌اید در واقع مقداری از این راه را رفته‌اید و امیدوارم همچنان آن را ادامه بدهید.

سمیه سلامی راد خاطر نشان کرد: این ویژه برنامه مجازی با حضور بیش از ۸۰ عضو کودک و نوجوان از سراسر استان و خوانش بیش از ۲۵ اثرادبی، همچنین تقدیر از برگزیدگان مسابقات ادبی، پس از ۱۲۰ دقیقه به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =