برگزاری همایش مجازی نجوم در تابستان داغ ۱۴۰۰

جلسه مشترک اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با موضوع برگزاری همایش مجازی نجوم در محل مرکز علوم و نجوم زنجان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ضمن خوش آمد گویی از همراهی این دو ارگان در برگزاری موفق ۱۵ دوره همایش کشوری نجوم اظهار رضایت نمود.

مدیر کل کانون در ابتدا از قابلیت‌های علم ستاره شناسی در توانمندسازی کودکان و نوجوانان در زمینه علمی و نیز پرورش و تحکیم باورهای اعتقادی در ذهن مخاطبان صحبت کردند و به اهمیت ارج نهادن به این عرصه چه در زمینه آموزشی و چه در زمینه پرورشی تاکید کردند.

در ادامه رئیس اداره فرهنگی، هنری و اردوهای اداره کل آموزش و پرورش با  ذکر نام تنی چند از منجمان زنجانی همچون الغ بیگ و افتخارات علمی ایشان در حوزه علم نجوم و طراحی یکی از دقیق‌ترین زیج‌های اسلامی که شهرت جهانی یافت و نیز ساخت رصدخانه عظیم سمرقند و همکاری با غیاث الدین جمشید کاشانی در طراحی زیج های بسیار دقیق آن دوره صحبت کردند و افزودند با توجه به اینکه در سال جاری استان زنجان به عنوان دبیرخانه ستاد اجرایی فعالیت‌های تابستانی کشور از سوی وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده است امید است با کمک همکاران توانمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان بتوانند حرکتی تاثیر گذار برای فرزندان این مرز و بوم را رقم بزنند.

 سپس آقای شعبانی رئیس کانون فرهنگی تربیتی سهروردی پس از قدردانی از حمایت‌ها و همراهی ستودنی کانون پرورش فکری در برگزاری همایش نجوم طی سال‌های گذشته، از کم و کیف برگزاری دوره مجازی نجوم و نحوه کار کمیته‌های مختلف علمی و اجرایی سخن به میان آوردند و از نیاز جدی دانش‌آموزان کشور در سامانه شاد آموزش و پرورش به محتوای حوزه نجوم و اخترفیزیک نیز مطالبی بیان کردند.

سپس مدیر کل کانون پرورش فکری استان زنجان با تاکید بر اهمیت غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در ایام تابستان به نقش بی بدیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه و تولید محتوای مناسب فرهنگی، علمی، اسلامی و هنری و اجرای مستمر فعالیت های برخط در سامانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام همه گیری بیماری کرونا اشاره کردند.

نوری افزود: مرکز علوم و نجوم کانون زنجان طی ۱۲ سال گذشته توانسته است در قالب برنامه های مختلفی همچون اجرای برنامه‌های متنوع آسمان نما بصورت زنده، اجرای برنامه‌های رصدی برای سازمان‌ها، نهادها و عموم مردم، برگزاری مستمر کلاس‌های نجوم در رده‌های مختلف و بسیاری فعالیت‌های دیگر، جمع کثیری از مخاطبان جامعه در طیف وسیعی از گروه‌های سنی هدف را در زمینه نجوم آموزش دهد و  پاسخ‌گوی بخش عمده ای از نیاز دانش آموزان به یک آموزش صحیح از علم ستاره شناسی باشد.

نوری در ادامه از آمادگی کامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برای اجرای گردهمایی مجازی نجوم در سال پیش رو خبر دادند و اظهار امیدواری کردند این برنامه بتواند پاسخ گوی نیاز مخاطبان کودک و نوجوان در سراسر کشور باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =