نشست هم اندیشی اعضای دبیرخانه با داوران مرحله استانی

نشست هم اندیشی اعضای دبیرخانه با داوران مرحله ی استانی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی در کانون خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی میدر کل کانون استان در این نشست که همزمان با ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ با حضور اعضای دبیرخانه و حضور مجازی دو تن از داوران مرحله استانی برگزار شد، از قصه‌گویی در کانون به واسطه برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی به عنوان امری حرفه‌ای یاد کرد و گفت: پرورش قصه‌گو در جامعه از نیازهای ضروری به شمار می‌رود که در این خصوص در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان توجه جدی شده و برگزاری جشنواره قصه‌گویی از مصداق‌های آن است.

وی افزود:  از قصه می توان به عنوان مهمترین واسطه تربیتی یاد کرد که به وسیله‌ی آن  لهجه‌ها، گویش‌ها، پوشش‌ها احیا می شوند که امیدواریم با برگزاری موفق این جشنواره این مهم نیز محقق شود.

رییس دبیرخانه استانی بست و سومین جشنواره قصه گویی در کانون خراسان جنوبی  افزود: دربخش  قصه های ملی، آیینی سنتی و کلاسیک (سنتی)۶۵ اثر از قصه گویان استان به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است که با پایان مرحله داوری به زودی  قصه گویان راه یافته از استان به مرحله منطقه‌ای معرفی خواهند شد.

حمیدی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر جشنواره قصه‌گویی کانون گفت:  امسال مربیان قصه گوی کانون و علاقمندان به شرکت در این جشنواره که به صورت مجازی برگزار می شود با استفاده از تجربیات و روش‌های جدید و در قالب تهیه ویدیو قصه‌های خود را به مخاطبان ارائه کرده‌اند که امیدواریم با عادی شدن شرایط ناشی از این بیماری در دوره های بعد علاوه بر استفاده از این تجربیات حضور کودکان و نوجوانان را به عنوان مخاطب  در جشنواره قصه‌گویی داشته باشیم.

گفتنی است در ادامه این نشست فردوین مقدوری، ام لیلا شعبانی و سیده ملیحه قریشی زادگان، داوران مرحله استانی این جشنواره، نقطه نظرات خود در خصوص قصه‌های راه یافته به مرحله استانی را با هدف کیفیت بخشی بیشتر این قصه‌ها بیان کردند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =