کد خبر: 307000
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
بازدید 120
زبان منحصر به فرد شاعر از درونش سرچشمه می گیرد

بیستمین نشست شاعران نوجوان آفرینش کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد،فرحناز چولکی کارشناس ادبی استان ایلام و شاعر و نویسنده کودک و نوجوان  در بیستمین نشست شاعران نوجوان آفرینش با بیان این مطلب که زبان منحصر به فرد شاعر از دورنش سرچشمه می گیرد، گفت: شاعر در سرودن شعر نباید ویژگی های اصلی و درونی خودش را در شعر فراموش کند.

نشست بیستم انجمن شاعران نوجوان آفرینش استان یزد باحضور اعضا و جمعی از مربیان ادبی کانون با خوانش اشعار فاطمه دهشیری، ریحانه زارع بیدکی ،  مهرانه زارع بیدکی ، فاطمه سادات احمدزاده وآقای سید مهدی طبایی و نقد و بررسی این آثار برگزار شد.

میهمان این نشست باتوجه به خوانش اشعار عاشورایی اعضا خاطرنشان ساخت: یکی از آسیب های شعر آیینی پرداختن به کلیات هست اگر می خواهیم شعر عاشورایی بگوییم، باید فلسفه مذهب شیعه و حادثه عظیم عاشورا را مورد توجه قرار بدهیم و از کلیشه گویی و زبان شعارگونه و مستقیم گویی بپرهیزیم.چولکی در بخشی از نقد و بررسی خود یادآور شد: شاعر باید با مطالعه و تقویت نگاه شاعرانه، استفاده از صورخیال، مسیر و سبک و زبان شعر خودش را پیدا کند.

وی همچنین یکی از مهم ترین مولفه های شعر سپید را ایجاز دانست و تاکید کرد: تا جایی که می توانید یک باغبان خوب برای شعرتون باشید و شاخه های اضافی را جهت تقویت و قدرتمند شدن شعر بچینید.

این کانونی باسابقه در بخشی از سخنانش اعضا را در سرودن شعر به سادگی و روانی زبان شعر و داشتن روایت صمیمانه ، پرهیز از واژه های نامانوس ، توجه به ارتباط عمودی و افقی درشعر،  تصویرسازی، مشخصه های زبان شعر امروز تشویق کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =