برنامه‌ریزی و بهره برداری بهینه از چهار آسمان نمای دیجیتال کانون استان

چهاردهمین جلسه شورای فرهنگی کانون استان در سال ۱۴۰۰ با حضور مسئولان چهار مرکز فرهنگی استان با موضوع برنامه‌ریزی و بهره برداری بهینه از چهار آسمان‌نمای دیجیتال کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این جلسه  که ظهر روز سه شنبه دوم شهریور ماه  با حضور اعضای شورای فرهنگی و مسئولان  چهار مرکز فرهنگی و هنری فردوس، درمیان، مرکز شماره ۲ طبس و شماره ۲ بیرجند به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام ماه محرم  و با بیان اینکه کربلا کلاس درس انسان‌های بزرگ و آزاده است گفت: لازم است با الگو گیری از واقعه کربلا و رشادت‌های امام حسین (ع) و یارانش و با هدف تعمیق باورهای دینی، معرفی الگوها و مفاخر دینی همچون حضرت امام حسین (ع)، مفاهیم ارزشمند و علل این قیام و واقعه را در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، به کودکان ونوجوانان انتقال دهیم.

 وی در ادامه خدمت به کودکان ونوجوانان را افتخاری بزرگ دانست و گفت: راه اندازی آسمان نماها تلاشی بود که با همت همه همکاران در استان انجام شد.

مدیر کل کانون استان  اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی که از نعمت تاریک ترین آسمان جهان برخوردار است تجهیز مراکز کانون استان به آسمان نما به منظور آشنایی بیشتر کودکان ونوجوانان مهم و ضروری است و امیدواریم در سال جاری نیز  زمینه تجهیز سه مرکز کانون در استان به این امکان علمی در حوزه نجوم فراهم شود.

حمیدی ادامه داد: به منظور ارائه خدمات بهتر به مخاطبان حجت مساح مربی فرهنگی مرکز شماره ۲ بیرجند و از مربیان فعال در حوزه نجوم به عنوان رابط مراکزاستان معرفی شده است تا با هماهنگی بیشتر بین مراکز و انجمن نجوم استان شاهد پویایی بیشتر مراکز در ارایه خدمات به کودکان ونوجوانان در این حوزه باشیم .

رییس شورای فرهنگی کانون استان در پایان تصریح کرد:  تجهیز مراکز کانون، و ارتباط مراکز با دانشگاه نیز در دستور کار قرار دارد و به منظور افزایش اطلاعات همکاران در این خصوص کارگاه‌های آموزشی نیز ویژه همکاران پیش بینی خواهد شد.

گفتنی است در ابتدای این نشت مسئولان مراکز و رابط انجمن نجوم استان حاضر در این جلسه، به ارایه گزارش اهم برنامه های انجمن نجوم و بهره وری از چهار آسمان نمای دیجیتال استان پرداختند و در ادامه حجت مساح نیز به تشریح برنامه‌های آینده حوزه نجوم در استان پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =