کد خبر: 307108
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
بازدید 235
با غیرمستقیم گویی، لذت کشف برای مخاطب داستان باقی می ماند

مهمان بیست و یکمین نشست انجمن نویسندگان آفرینش یزد معتقد است که در پیام داستان نباید مستقیم گویی شود تا لذت کشف باقی بماند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد،بیست و یکمین نشست انجمن نویسندگان آفرینش یزد  با حضور اعضا و مربیان انجمن برگزار شد. مهمان ویژه نشست بیست و یک این انجمن، سهیل مقیمی، از داستان نویسان سبک فانتزی و مربی ادبی استان کردستان بود. در این نشست عضو انجمن، داستان هایشان ر2ا ارائه کردند که ابتدا مورد نقد و بررسی  اعضا و مربیان و سپس مهمان این نشست قرار گرفت.

امیررضا انتظاری، زهرا حکیمیان و پریسا کمالی به ترتیب با داستان های "عروسک روی کوله پشتی" ، ‌"هدیه ویژه" و "چشم پوش" در این نشست به داستان خوانی پرداختند.

میهمان این نشست در بخشی از نقد و بررسی آثار اعضا گفت: داستان‌هایی خطی که طرحی ساده دارند باید پیچیده‌ تر  نوشت و یکی از تکنیک‌های پیچیده ترشدن این نوع داستان ها فلش بک و فلش فوروارد است که از طریق آن می‌توان روایت خطی را شکست.

 مقیمی  در بخش دیگری از نقد آثار یادآور شد: در شخصیت ‌پردازی نخست نام شخصیت و بعد توصیف ظاهر شخصیت می‌تواند ما را به شخصیت نزدیک کند و درواقع توصیف‌ها به درک ما از داستان کمک می‌کند.

این نویسنده شاخص فانتزی نویس «راوی اول شخص مفعولی» را به نوجوانان این نشست معرفی کرد و گفت: این راوی یکی از شخصیت‌های فرعی داستان است و غالبا تماشاچی است؛ ‌مثل رمان گتسبی بزرگ که از زبان راوی اول شخص مفعولی روایت می‌شود.

معرفی کتاب توسط میهمان برنامه بخشی از این نشست مجازی بود که در فضای واتساپ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =