کد خبر: 307356
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
بازدید 33
نیاز جامعه به رشد وقوی ترساختن بدنه پویانمایی کشور

اولین جلسه برنامه ریزی دومین جشنواره استانی پویانمایی تک فریم های کودکانه ،در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، اولین جلسه برنامه ریزی برگزاری دومین جشنواره استانی پویانمایی تک فریم های کودکانه پس از طرح در شورای فرهنگی و موافقت اعضای شورا مبنی بر برگزاری آن،  با حضورروح الله زارع کارشناس هنری و­جمعی از مربیان کانون درمرکز فرهنگی هنری شماره ۴یزد برگزار شد .

روح الله زارع  در این جلسه بیان نمود:از آنجایی که پویانمایی یکی از فعالیت های جذاب کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان است واکثر فعالیت های کانون را دردل خود دارد ، همچنین اعضایی که درخلق اثر پویانمایی فعالیت می کنند اعضای خلاق و خوش ذوق هستند به این نکته مهم اشاره نمود:نیاز جامعه به رشد این استعدادها در قوی ترساختن بدنه پویانمایی کشور و درخشش در رقابتهای بین المللی وغنی ساختن رسانه ملی با تولیدات داخلی باعث می شود تا جدی ترو واقع بینانه تربه پویانمایی و آموزش درست آن نگاه کنیم و هدف والاتری را دنبال نماییم .

 لازم به ذکر است:اولین جشنواره درسال ۱۳۹۵برگزار شد و این درحالی بود که هنوز از پاندمی کرونا خبری نبود و اعضا با حضور در مرکز و به صورت تیمی در کنار مربی به خلق آثار پرداختند اما امسال شرایط  متفاوت بوده  به گونه ای که مربیان در فضای مجازی با اعضا درتماس و ازراه دورمبانی و تئوری پویانمایی را به آنها آموزش داده اند .اعضای کودک با کمک خانواده ، انجام این فعالیت را با موبایل و با داستانهای کوتاه و ساده تجربه کرده اند. اعضای نونگاه و نوجوان که بعضا تجربه کار تیمی را داشته اند خود آثارشان را کارگردانی خواهند کرد . موضوعات جشنواره امسال : دنیای پس از کرونا، کلیپهای نوروزی وکلیپهای یلدایی و ازاد خواهند بود.

 در این جلسه کلیت جشنواره مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و مربیان مسئول به نکاتی همچون : برگزاری کارگاههای برخط استانی ،توجه به موضوع گروههای  سنی و رقابت اعضای کودک و نوجوان در شرایط یکسان و عادلانه و همچنین آموزش های مداوم مربیان اشاره نمودند.

 دومین جشنواره استانی پویانمایی تک فریم های کودکانه از 26آذر ماه کارخود را آغاز خواهد کرد واختتامیه این جشنواره همزمان با شب یلدا خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =