برگزیدگان مهرواره عکس «محرم در جنوب» معرفی شدند

انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ آثار برتر مهرواره‌ی عکس «محرم در جنوب» را معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، هم‌زمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، انجمن عکاسان نوجوان کانون استان بوشهر با همکاری انجمن سینمای جوان تنگستان نخستین مهرواره‌ی منطقه‌ای عکاسی با عنوان « محرم در جنوب» را در روز ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ منتشر کرد.

این مهرواره منطقه ای با حضور استان های جنوب کشور یعنی بوشهر، خوزستان و هرمزگان به میزبانی استان بوشهر برگزار شد .

در این مهرواره نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال ، اعضاء ارشد ،مربیان و کارکنان کانون  مجاز به شرکت بودند و تکنیک و اندازه خلق آثار آزاد اعلام شده بود.

عکاس: سارا رستمی

رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری استان بوشهر در خصوص برگزاری این مهرواره منطقه ای با گفت: در برگزاری این مهرواره سعی شده است از ظرفیت های هنری اعضا و مربیان کانون پرورش فکری استفاده شود و در قالب و چارچوب یک فن و هنر که میتواند روایت گر فرهنگ باشد به هنر عکاسی پرداخته شود . وی با تشکر از همراهی سینمای جوان تنگستان در این رویداد هنری گفت:حضور و همراهی هنرمندان سینمای جوان به فراگیرترشدن این حرکت فرهنگی هنری کمک کرده و باعث شد داوری آثار رسیده به جشنواره در سطح کیفی بالایی به انجام برسد.

رسولی گفت: هدف ما از برگزاری این مهرواره کشف استعدادهای جدید در بین اعضای نوجوان علاقمند به عکاسی و تلاش برای پرورش آن در قالب یک رقابت سالم بود و با توجه به وجوه مشترک فرهنگ ها در بین مردم جنوب و استان های همسایه با خلیج فارس، نظر شورای فرهنگی استان بر این شد که اولین مهرواره عکس محرم در جنوب به صورت مشترک و منطقه ای برگزار گردد که این موضوع مورد استقبال از طرف هرسه استان قرار گرفت.

محسن حلوایی کارشناس هنری کانون پرورش فکری استان بوشهر در خصوص موضوعات مورد نظر جشنواره گفت: یکی از اهداف این جشنواره به تصویر کشیدن مراسم و آئین های عزادارای اباعبدا..الحسین (ع) در ماه محرم و گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح مراکز فرهنگی کانون و اعضاء کودک و نوجوان بود که موجب شناخت بهتر قیام عاشورا و تحکیم پیوند بین دین، هنر  در میان کودکان و نوجوانان باشد. لازم به ذکر است که با توجه به وجود بیماری کرونا، علاقه مندان جهت شرکت در این مسابقه بصورت مجازی حضور پیدا کردند.

 علی رضی مسئول و رابط انجمن عکاسی استان بوشهر نیز در خصوص نحوه شرکت در جشنواره گفت: انجمن عکاسان نوجوان استان بوشهر از شروع فعالیت خود که قریب یکسال و نیم از آن می گذرد با هدف گذاری آشنایی نوجوانان با هنر عکاسی و رشد استعداد های آنان در این راستا جلسات تخصصی ، تمرین ها و مهرواره ها عکاسی  را در دستور کار خود قرار داد که از این رهگذر و در قالب مهرواره های متعدد شناسایی ، ثبت و حفظ  آیین ها و رسوم برای نسل نوجوان امروز و فردا را در اولویت قرار داد.

بر همین اساس، داوران این مهرواره یونس رازقی‌پور، رضا فداکار و اکبر شکوه آثار دریافت شده را در سه گروه مجزا به صورت جداگانه بررسی و برگزیدگان آن را معرفی کردند.

شایان ذکر است از افراد برگزیده با لوح تقدیر و جوایز در یک مراسم اختتامیه مجازی تقدیر خواهد شد ، ضمن اینکه آثار برتر به بخش نمایشگاه راه یافته و آثار ایشان در بخش گالری پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kpf.ir منتشر خواهد شد.

اسامی برگزیدگان بخش عکس مهرواره «محرم در جنوب» :

اعضای نوجوان:

مرضیه توانایی/بوشهر/نخل تقی

ابوالفضل قاسمی/بوشهر /برازجان

محدثه بشیریان‌زاده/هرمزگان /بندرعباس

اعضای ارشد :

محسن مغانلو/بوشهر/آباد

مهزیار مهدی پور/خوزستان /اهواز

سارا رستمی/بوشهر /بوشهر

مربیان:

لیلا منصوری‌نژاد/بوشهر/ بوشهر

عکاس: مهزیار مهدی‌پور
عکاس: محدثه بشیریان زاده
عکاس: مرضیه توانایی
عکاس: ابوالفضل قاسمی
عکاس: لیلا منصوری‌نژاد
عکاس: لیلا منصوری‌نژاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =