کد خبر: 307917
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
بازدید 796
ویژه برنامه "لبخند بی صدا" به مناسبت ۸ مهر  روزجهانی ناشنوایان

مرکز فراگیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد 8مهر روز جهانی ناشنوایان را گرامیداشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد،مرکز فراگیرکانون پرورش فکری استان یزد با همکاری موسسه آموزشی آرتا اقدام به برگزاری ویژه برنامه ای با عنوان "لبخند بی صدا"به مناسبت روز جهانی ناشنوایان برگزارنمود.

در این ویژه برنامه مصطفی پایدار رئیس ادراه آموزش و پرورش استثنائی استان یزد،ضمن تبریک این روز به کودکان ونوجوان ناشنوا وکم شنوا خواستار توجه بیشتر به این گروه از جامعه شد؛ومرکز فراگیر کانون پرورش فکری را جایگاهی مطلوب جهت فعالیت و پرورش خلاقیت برای کودکان با نیازهای خاص معرفی کرد.

وی بیان نمود:رسالت کنگره جهانی ناشنوایان ارتقاء حقوق ناشنوایان ، حق استفاده از زبان اشاره ، دسترسی به موقعیت های برابر و داشتن جایگاه اجتماعی با شناسایی و بهبود مشکلات و موانع  زندگی روزانه آنها ونیز فراهم آوردن شرایط تحصیل، اشتغال و زندگی برابر با سایر افراد جامعه است.

محمد رضا آخوندی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری نیز ضمن گرامیداشت این روز،به معرفی مرکز فراگیر کانون پرورش فکری و فعالیت های این مرکز پرداخت.وی هدف از نام گذاری این  روز را، ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان ، اهمیت به کارگیری زبان اشاره به عنوان راه ارتباطی با این عزیزان، توجه و آگاهی مسئولان و عموم مردم جامعه ، آشنایی با توانمندی های ناشنوایان، همچنین شناخت مشکلات و معضلاتی که این قشر در جامعه با آن روبرو هستند شمرد.

این ویژه برنامه به همت همکاران مرکز شماره ۴ یزد (مرکز فراگیر) در فضای باز مرکز شماره 3 کانون برگزارشد وکانون میزبان حدود 40 کودک و نوجوان ناشنوا وکم شنوا و خانواده هایشان بود.

لازم به ذکراست:در این ویژه برنامه کودکان ونوجوانان ناشنوا و کم شنوا با حضور در غرفه های روبیک،دومینو،و لیوان چینی به رقابت پرداختند.

قرائت قران توسط امیرحسین خامسی وقصه گویی آیلین میرزایی، اجرای موسیقی توسط امیرحسین خامسی و اجرای سرود دختران مدرسه باغچه بان از دیگر برنامه های اجرایی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =