هفته ای شاد برای کودکان ونوجوانان لرستانی درپیش است

برنامه های هفته ملی کودک استان لرستان از 16الی 22 مهرماه 1400با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی برگزار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان:  امسال برنامه های روزملی و هفته ملی کودک از 16الی 22 مهرماه با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» دراستان لرستان برگزار خواهد شد 
محمدجواد محمدی مدیرکل کانون استان دراین خصوص گفت: روز جهانی و هفته ملی کودک، فرصتی است تا بیشتر و بهتر به کودکان بیندیشیم، به همین منظور متناسب با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی»، و با نگاه به روزشمارهفته، ویژه برنامه هایی طراحی و برنامه ریزی شده که دراین هفته با محوریت کودک و برمبنای آن چه که مناسب کودکان است آنها را اجرا تا هفته ای سرشار از زیبایی، شادی و نشاط برای آنها به ارمغان بیاورد. 
محمدی افزود: امسال برنامه های لرستان به گونه ای برنامه ریزی و پیش بینی شده اند که موجب افزایش شادی و نشاط و آگاهی دربچه های استان شوند که این برنامه ها به صورت حضوری و مجازی اجرا خواهند شد.
مدیرکل کانون استان اضافه کرد: طی جلسه ای صمیمی که با حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه خرم آباد و کارگروه نوجوانان و جوانان ستاد نمازجمعه شهرستان خرم آباد برگزارشد، با توجه به اینکه جمعه اولین روز هفته ملی کودک است، برنامه های کانون استان لرستان در مصلی های سطح استان آغاز شوند.


وی با اشاره به این نکته که در نماز جمعه این هفته، به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک، قاری قرآن، مکبر و... نوجوانان عضو کانون هستند،گفت: برپایی نمایشگاه نقاشی اعضای کانون، حضور 8 مرکز سیار، نقاشی بر روی یکی از دیوارهای مصلی الغدیرخرم آباد، خوانش بیانیه کوکان ونوجوان توسط عضو کودک از دیگربرنامه های این روز است.
همچنین دراین روز معرفی کتابهای کانونی مناسب کودکان ( تولید و ساخت کلیپ های آموزشی)، نمایشگاه مجازی نقاشی با موضوع صلح و بازی و قرائت بیانیه کودکان توسط 17 کودک در 17 مرکزاجرا خواهدشد.
مدیر کل کانون لرستان اظهارداشت: درروز 17 مهر با شعار : کودک ، باورهای دینی و معنویت برنامه ها؛ ویژه برنامه گلچینی از سخنان بزرگان دینی در قالب خوشنویسی، ویژه برنامه کتابخانه‌های سیار در روستاهای تحت پوشش( جشن، معرفی کتاب‌های دینی، معرفی شخصیت‌های دینی و مذهبی)، تولید آثار فاخر و انتشار در فضای مجازی ( خلاقیت‌های دستی، نمایش  عروسکی، سرود )،  انتشار داستان‌های مینیمال توسط کودکان(34 اثر)، انتشار قصه گویی کودکان(17 اثر) ودرروز18 مهر با شعار: کودک ، خانواده، آموزش و مهارت های زندگی برنامه های: ساخت و تولید آثارمهارت های مثبت روانشناسی و انتشار در فضای مجازی، تولید آثار تئاتر کتابخانه ای ( 20 اثر ) ، شعر خوانی و ساخت کلیپ های آموزش درست خوانی و روان خوانی ، نشست تخصصی با کارشناسان و صاحب نظران حوزه‌ی کودک، دیدار با مسئولان و در روز19 مهر با شعار: کودک ، امنیت،  بهداشت و سلامت جامعه برنامه های:ویژه برنامه‌ی نامه ای به مدافعان سلامت، نمایشگاه مجازی عکس با موضوع(  امنیت و لبخند کودک ) 150 اثر،تولیدآثارنقاشی کودکان با موضوع امنیت و مدافعان سلامت و در روز 20 مهربا شعار: کودک، کتاب، هنر و ادبیات برنامه های؛جشن تولد برای انتشار تازه های کتاب کودک ( نویسندگان و شاعران کانونی )، تقدیر از فعالان عرصه فرهنگ ، نویسندگان و شاعران کودک ، ویژه برنامه شعرکودک(انتشارآثارشعرکودکان) ،  نمایشگاه تصویرسازی کتاب های کودکان، رونمایی از محصولات فرهنگی و کتاب های کانونی مناسب کودکان، معرفی شاعران کودک و خوانش نمونه هایی از آثار آن ها اجرا خواهند شد.
وی اضافه کرد: در روز 21مهربا شعار : کودک ، هویت میراث طبیعی و فرهنگی برنامه های: برگزاری ویژه برنامه‌ی خلاقیت های هنری و باز تولید آثار بومی محلی،  ویژه برنامه ساخت و تولید ترانه های بومی و محلی مناسب کودکان، برگزاری ویژه برنامه‌ی قصه‌گویی بومی محلی، نمایشگاه مجازی سفال ( مفرغ ها و نقش برجسته ها )، معرفی جاذبه های گردشگری ، فرهنگی و تاریخی لرستان و در روز22 مهربا شعار: کودک،رسانه و فناوری های نوین برنامه هایی مانند: بازدید از سازمان ها و ادارات مرتبط (صدا و سیما،محیط زیست،بیمارستان کودکان)، معرفی مشاغل در ارتباط با فناوری ( مخابرات و...)، دیدار با تلاشگران عرصه‌ی فناوری و اطلاعات، حضور کودکان در صدای مرکز لرستان به اجرا در می آیند.
محمدی در ادامه عنوان داشت: باهماهنگی که با سایر ادارات انجام شده است، برنامه های مشترک زیادی در سراسر استان اجرا خواهد شد که می توان به مسابقه نقاشی با همکاری راهنمایی رانندگی، برگزاری مسابقه فرهنگی، هنری و ادبی با مشارکت آموزش و پرورش و راه وشهرسازی  و... اشاره کرد.
وی باتاکید بر رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار، بیان داشت: با هماهنگی هایی که دفاتر تسهیلگری صورت گرفته است، کتابخانه های سیار در طول هفته با این مراکز برنامه های مشترک اجرا می کنند و در روستاهای تحت پوشش نیز خدمات فرهنگی هنری و ادبی ارائه می دهند.
محمدی در پایان گفت: این ویژه برنامه ها در 17 مرکز ثابت، 8 کتابخانه ی سیار و2 کتابخانه ی پستی در گوشه گوشه استان لرستان برگزار و اجرایی خواهدشد. امید که ما برنامهریزان، بزرگترها، مربیان و والدین کودکان بتوانیم مشعل داران تربیت فرهنگی، آرامش و مهربانی، دوستی و آگاهی برای فرزندان این سامان باشیم.
گفتنی است روز شمار هفته ملی کودک به این شرح است:
16 مهر : کودک ، صلح ، بازی و نشاط 
17 مهر : کودک ، باورهای دینی و معنویت
18 مهر : کودک ، خانواده، آموزش و مهارت های زندگی
19 مهر : کودک ، امنیت،  بهداشت و سلامت جامعه 
20 مهر : کودک، کتاب، هنر و ادبیات 
21مهر : کودک ، هویت میراث طبیعی و فرهنگی
22 مهر : کودک،رسانه و فناوری های نوین 


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =