تأمل در خواندن ابیات باعث انتقال مناسب شعر به مخاطب می شود

بابک نیک طلب شاعر حوزه کودک و نوجوان در نشست مجازی با اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان آذربایجان غربی که به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد، توجه به معنی و آرامش در خواندن مصراع‌ها و ابیات را در انتقال مناسب مفهوم شعر به شنونده موثر عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، در این نشست مجازی که با عنوان «طراوت شعر» از مرکز فرهنگی و هنری شهرستان تکاب و با حضور مربیان ادبی و اعضای نوجوان انجمن‌های ادبی کانون استان برگزار شد، برخی از حاضران به خواندن اشعاری از بابک نیک طلب پرداختند.

بابک نیک طلب در این نشست مجازی، با تأکید بر ضرورت توجه به وزن در خواندن شعر گفت: شعر باید با دقت کردن در وزن، لحن و ریتم خوانده شود و این کار بایستی با توجه به قالب و فرم هر شکل تغییر کند.

وی افزود: گاهی ریتم و لحن در شعر خوانی تند است و گاهی آرام که مربیان در آموزش شعرخوانی به کودکان و نوجوانان باید به این مورد توجه داشته باشند. 

نویسنده کتاب «تا خیابان خوشبخت» خاطرنشان کرد: سلیس و روان خواندن هر شعری با بالا و پایین بردن صدا و شیوه حماسی یا عاشقانه و شاد یا غمگین بودن اثر موجب ایجاد ارتباط بین مخاطب با مولف و متن می شود.

از بابک نیک طلب آثار زیادی برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان به چاپ رسیده است که از جمله آن‌ها می توان به پنجره‌های آسمان، ترانه‌های خواب و خیال، شعر دعا، تو را چشم انتظاریم و نردبانی از ستاره اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =