نقش ادبیات کودک در آگاهی از حقوق کودکان

به مناسبت هفته‌ی ملی کودک، نشست ادبی نقش ادبیات کودک در آگاهی از حقوق کودکان درکانون مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری مازندران به مناسبت هفته ملی کودک، نشستی ادبی با عنوان «نقش ادبیات کودک در آگاهی از حقوق کودکان» به صورت مجازی برگزار کرد.

کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون مازندران با اعلام این خبر افزود:  هدف از برگزاری این نشست آشنایی کودکان و نوجوانان با حقوق‌ خودشان و واکاوی نقش ادبیات کودک در آگاهی‌ دادن به مخاطبان اعم از کودکان، نوجوانان و والدین به حقوق‌ کودکان در خانواده و جامعه بوده است‌.

به گفته‌ی عالمه میرشفیعی، اگر کودکان جامعه‌ای شاد، سلامت و آگاه و آزاد باشند آن جامعه در آینده‌اش بزرگسالانی فرهیخته و خردمند خواهد داشت  و به دنیایی پر از صلح، دوستی و عشق تبدیل خواهد شد.

در این نشست فرزانه رحمانی، نویسنده، پژوهشگر و کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری با اشاره به کنوانسیون حقوق کودکان و برشمردن تعدادی از این حقوق به نقش ادبیات در ترویج و آگاهی‌بخشی در این زمینه پرداخت.

در ادامه معصومه آهنگری، مربی ادبی کانون، قصه‌ی «پرنده‌ی قرمز» نوشته‌ی آسترید لیندگرن را روایت کرد.

این قصه نیز مورد بحث و بررسی از دیدگاه حقوق کودکان قرار گرفت.

اعضا و حاضران در نشست هم به طرح پرسش‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

محمدجواد کشوری، مربی ادبی کانون نیز با توجه به موضوع نشست اشاراتی به آثاری که در آن‌ها به حقوق کودکان به عناوین مختلف اشاره شده است، اشاره کرد.

اجرای این برنامه به عهده‌ی کوثر یوسفی، عضو ارشد آفرینش‌های ادبی، گوینده و دوبلور بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =