نشست تخصصی "نقش بازی در تقویت مهارت پرسشگری کودکان"

نشست تخصصی "نقش بازی در تقویت مهارت پرسشگری کودکان" برای مربیان فرهنگی کانون استان تهران، همزمان با هفته‌ی ملی کودک به مدت دو ساعت و به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ این نشست تخصصی و کارگاهی با حضور دکتر محبوبه اسپیدکار، پژوهشگر و مدرس دانشگاه و به همت واحد آموزش و پژوهش کانون استان تهران، به مناسبت هفته ملی کودک، با هدف آشنایی هرچه بیشتر مربیان کانون استان با نقش بازی و فعالیت‌های بازی‌محور در رشد و تقویت مهارت‌ها و استعدادهای مرتبط با پرسشگری گروه سنی کودک، در بستر مجازی برگزار شد.

در ابتدا سیدعلی حسینی، سرپرست اداره کل استان تهران ضمن تبریک هفته‌ی ملی کودک و تشکر و قدردانی از زحمات همکاران در این هفته، دقایقی در خصوص اهمیت توجه به پرسشگری در کودکان و نقش کانون و مربیان در ایجاد فضای درست پرسشگری کودکان صحبت کرد.

در ادامه، دکتر اسپیدکار کارشناس مهمان این نشست، به صورت تخصصی به شرح و توضیح مباحث مهمی نظیر انواع بازی (تمرینی، نمادین، باقاعده)، بازی و پرسشگری و تلفیق مهارت پرسشگری با انواع بازی‌ها پرداخت.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه، پرورش قدرت مشاهده در بازی را موجب تقویت حواس پنج‌گانه قلمداد کرده و این توانایی مهم را باعث مقایسه‌ی پدیده‌ها و تشخیص بافت‌ها و زمینه‌های همگون و ناهمگون دانست.

گفتنی‌ست؛ حاضرین در این وبینار ضمن آشنایی با بازی‌های تمرینی، نمادین و باقاعده، با ارتباط بین این بازی‌ها با پرسشگری و نقش آن‌ها در تقویت این مهارت مهم آشنا شدند.

بخش دوم و پایانی این وبینار آموزشی به پرسش و پاسخ بین مربیان و کارشناسان کانون و دکتر اسپیدکار اختصاص داشت که در آن مربیان استان تهران، پاسخ بسیاری از سوالات خود را از مدرس کارگاه دریافت کردند.

این نشست با حضور سرپرست اداره کل استان تهران ، معاون فرهنگی، کارشناسان، مربی مسئولان و مربیان فرهنگی استان تهران و کارشناس مسئول اداره کل آموزش و پژوهش، با اجرای مریم مشیری و مریم رضایی کارشناسان واحد آموزش و پژوهش استان تهران برگزار شد.

لازم به ذکر است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در این نشست، میزبان مربیان فرهنگی و کارشناسان کانون استان البرز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =