رقابت قصه‌گویان گلستانی در بخش ملی مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی

رقابت قصه‌گویان بخش ملی مرحله‌ی منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مجتمع فرهنگی‌هنری گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این مرحله ۶ قصه‌گو از استان گلستان به رقابت با ۹۰ قصه‌گو از ۱۵ استان آذربایجان شرقی، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گیلان و هرمزگان پرداختند.

بر همین اساس الهام حاج حسینی با قصه‌ی «مربع»، یگانه طبسی با قصه‌ی «ساچیکو یعنی شادی»، علی رجبلو با قصه‌ی« آشنای غریب»، نادیا فارغی با قصه‌ی «آسیاب»، سمیه نورعلیشاهی با قصه‌ی «آرزوی خجیر»و فاطمه مقصودی با «قصه‌ی نخودی»، شش قصه‌گوی گلستانی حاضر در این مرحله از جشنواره از بودند که با ۹۰ قصه‌گوی دیگر  رقابت کردند.

«محمدرضا یوسفی» نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودک و نوجوان، «ملک چیذری» پژوهش‌گر ادبیات کودک و مدرس قصه‌گویی و «حامد زحمتکش» طراح و کارگردان، داوری این مرحله از جشنواره‌ی قصه‌گویی را بر عهده داشتند.

در انتهای برنامه نیز از قصه‌گویان و عوامل اجرایی این مرحله از جشنواره با اهدای لوح تقدیر تقدیر به‌عمل آمد.

قابل ذکر است این جشنواره ظهر روز پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰  در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی‌هنری گرگان به‌صورت آنلاین برگزار شد و پس از این مرحله قصه‌گویان بخش «آیینی و سنتی» و «قصه‌گویی با زبان اشاره» نیز رقابت خود را آغاز خواهند کرد.

گفتنی است، مرحله‌ی پایانی بیست‌وسومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

جهت مشاهده گزارش تصویری " اینجا" کلیک نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =