حضور ۲۴۶ قصه‌گوی یزدی در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

مسئول انجمن قصه‌گویی استان یزد گفت: ۲۴۶ قصه‌گوی یزدی در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی دربخش‌های مختلف این جشنواره حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، سمیه اصحاب افزود: این آثار مربوط به بخش‌های دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، پاردکست، ۹۰ ثانیه‌ای و بین‌الملل است.

به گفته وی، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با محورهای موضوعی «امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی» به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد که در بخش ملی ۱۲۵ نفر، در بخش نود ثانیه ۷۳ نفر، در بخش پادکست ۴۲ نفر و در بخش بین‌الملل ۶ نفر از استان یزد در این جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر قصه‌گویان یزدی در این جشنواره بین‌المللی اضافه کرد: ۹۸ درصد از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد دراین جشنواره شرکت کردند. این قصه گویان در جشنواره‌های قصه‌گویی  سال‌های گذشته نیز خوش درخشیدند و استان یزد در بین استان‌های کشور از جایگاه خوبی برخوردار بوده است که امیدواریم در این جشنواره نیز شاهد درخشش این عزیزان باشیم.

مسئول انجمن قصه‌گویی استان یزد با بیان اینکه قصه و قصه‌گویی در بافت و خشت خشت جهان شهر یزد پیچیده ، افزود: قصه‌گویی از عادات قدیمی و بخشی از فرهنگ یزدی‌ها است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی جایگاه قصه‌گویی استان را ارتقا می‌بخشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  انجمن قصه‌گویی یزد ۵۳۷ عضو فعال دارد و پذیرای علاقه‌مندان به قصه و قصه‌گویی است، اظهار داشت: امسال نیز در شرایطی که شیوع کرونا را برای دومین سال متوالی پشت سر گذاشتیم  و از حضور کودکان و نوجوانان و شور و هیاهوی آن‌ها محرومیم ۱۹۸ نفر عضو جدید در انجمن نام‌نویسی شدند که نشان از بیداری حس قصه‌گویی در جامعه است.

مسئول انجمن قصه‌گویی گفت: در تلاشیم تا در اوقات فراغت دانش‌آموزان ساعت قصه‌گویی در نظر گرفته شود که در حال رایزنی با مسئولان آموزش و پرورش هستیم.

اصحاب خاطرنشان کرد: شعار انجمن قصه‌گویی «هر خانه یک قصه‌گو» انتخاب شده تا بر این اساس استعدادیابی و پرورش قصه‌گویان را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =