در هفته کتاب ۶۲۲ برنامه برای کودکان و نوجوانان استان همدان اجرا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و در آستانه هفته کتاب برگزار شد گفت: ۶۲۲ برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب در ۴۴ مرکز کانون‌ پرورش فکری و ۱۶۶ روستا برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بهناز ضرابی‌زاده روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه در نشست خبری گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، بیست‌ونهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی را به همه کتاب‌خوانان، کتاب‌دوستان، نویسندگان، شاعران و ناشران تبریک گفت و اظهار داشت: شعار امسال هوشمندانه انتخاب شده است و لازم است بخشی از اوقات فراغت دوران کرونا را با مطالعه کتاب خوب پر کنیم.
وی افزود: خوشبختانه کانون در این هفته با محدودیت‌های قبل روبرو نیست و بعد از ۲۰ ماه می‌توانیم به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی اجرا کنیم. ضرابی‌زاده در ادامه به اجرای ۶۲۲ برنامه با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی در ۴۴ مرکز فرهنگی‌هنری کانون و اختصاص برنامه‌های کارگاه‌های تخصصی به این موضوع اشاره کرد.
مدیرکل کانون با اشاره به فعالیت خودروهای سیار روستایی کانون از اجرای برنامه «روستا به روستا با کتاب» در ۱۶۶ روستا با اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور و امانت کتاب در این روستاها خبر داد.
وی در ادامه به برنامه‌های ملی کانون در هفته کتاب و برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی فرهنگی و ادبی در پرتال اینترنتی کانون به نشانی  http://Live.kpf.ir/ch/neshast اشاره کرد که تمامی علاقه‌مندان می‌توانند به صورت آنلاین از آن استفاده کنند.
گفتنی‌است برنامه‌های هفته کتاب کانون از ۲۴ آبان‌ماه با رژه خودروهای کتابخانه‌های سیار کانون و اهدا گل و کتاب به مسئولان شهر آغاز می‌شود و از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    هفت روز جمع‌خوانی و روخوانی کتاب، در ۴۴ مرکز ثابت و سیار استان توسط اعضا و مربیان
•    هفت روز نمایشگاه و فروش کتاب با تخفیف در ۴۴ مرکز ثابت، سیار و پستی
•    تقدیر از کلیه‌ی کتابداران کانون پرورش فکری استان در اولین روز از هفته ملی کتاب
•    خوانش کتاب در کلیه ی مراکز ثابت و  سیار همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی با عنوان «ساعت خوش کتابخوانی»
•    مسابقه کتابخوانی از زندگینامه‌ی علامه طباطبایی ویژه مربیان و اعضا
•    تولید میکروبوک از کتاب‌های داستان با اولویت زندگینامه‌ی علامه طباطبایی ویژه ی نوجوانان
•    اهدای کتاب به کتابخانه‌ی اسداله شعبانی در روستای سراوک فامنین (این کتابخانه در سال ۹۸ توسط کانون پرورش فکری تاسیس شد و هرساله در هفته کتاب شارژ می شود)
•    اردوی عکاسی از کتاب و کتابخانه ویژه ی اعضای انجمن عکاسی
•    برپایی غرفه‌ی فروش کتاب در محل برگزاری نمازجمعه همدان
•    اجرای برنامه‌ی پیک کتاب همراه با برگزاری نمایش عروسکی، نمایش انیمیشن، مسابقه، سرود ، قصه‌گویی و برنامه‌های متنوع دیگر با محوریت کتاب و کتابخوانی برای تعداد محدودی از اعضا و دانش‌آموزان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =