کد خبر: 310357
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۲
بازدید 504
اهدای کتابخانه به دانش‌آموزان روستای آق‌داش

کانون پرورش فکری استان همدان در آخرین روز از هفته کتاب و کتاب‌خوانی، کتابخانه‌ای به نام محمدرضا یوسفی به دانش‌آموزان دبستان شهید تیموری روستای آق‌داش هدیه کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به مناسبت بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی و با هدف بهره‌مندی کودکان و نوجوانان روستاها و مناطق محروم از کتاب، کانون کتابخانه‌ای را به نام محمدرضا یوسفی نویسنده همدانی به دانش‌آموزان مدرسه شهید تیموری روستای آق‌داش هدیه کرد.
روستای آق‌داش در ۴۰ کیلومتری همدان واقع شده و  دارای ۱۱۰ نفر جمعیت است و ۲۲ خانوار در آن زندگی می‌کنند. ۷ دختر و ۶ پسر در دبستان این روستا مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل کانون استان همدان در این مراسم که با حضور رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲، مدیرکل اداره امور ورزش و جوانان، بخشدار همدان و مسئول دفتر نماینده مردم همدان و فامنین، دهیار و اهالی شورا برگزار شد، با تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: دو سال پیش در هفته کتاب، کانون استان همدان حرکتی را  آغاز کرد تا به مدارس روستاهای محروم  کتابخانه‌ای اهدا کند و هر سال تعدادی کتاب‌ جدید به آن‌ها اضافه کند. هر کتابخانه با نام یکی از بزرگان فرهنگ، ادب و هنر همدانی مزین خواهد شد تا کودکان و نوجوانان با این هنرمندان نیز آشنا شوند.
وی افزود: اولین کتابخانه این پویش در سال ۱۳۹۸ به دانش‌آموزان روستای سراوک فامنین و به نام اسدلله شعبانی با تعداد پنجاه جلد کتاب به همراه قفسه کتاب هدیه شد. امروز کتابخانه‌ای با نام محمدرضا یوسفی به همراه ۶۰ جلد کتاب به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مدرسه شهید تیموری روستای آق‌داش هدیه می‌شود.


گفتنی‌ است مربیان کانون پس از افتتاح کتابخانه با برنامه‌های نمایش عروسکی، معرفی کتاب، اجرای بازی‌های بومی و محلی و اهداء لوازم التحریر به دانش‌آموزان تلاش کردند  روزی خاطره‌انگیر را برای آن‌ها رقم زنند.
شایان ذکر است مقرر گردید کتابخانه سیار روستایی همدان از این پس در روستای آق‌داش نیز حضور یابد تا کودکان و نوجوانان این روستا از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره‎‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =